Fortsätt till huvudinnehåll

Regn regn regn....


Det har regnat varenda dag sen vi kom upp till Jämtland, såååå trist. Kallt också, igår em var det +11 grader. Idag är det lite bättre faktiskt, det var 17 grader när jag kom till Hammarstrand idag. Men mörka moln tornar upp sig så det blir nog regn idag också......
Är hos mamma idag och i morgon.. På bilden syns vindskyddet i bambu som jag har satt upp på hennes balkong när jag kom hit.

Igår var B och jag till Sus på middag. Mycket trevligt och god mat. Tack Tack *vinkar till Sus*. Träffade de andra från gänget också, jättekul, det sa bara swisch så var klockan mitt i natten, det blir så när man har mycket att prata om. Det är så härligt att fast vi inte träffas så ofta så är det ändå som igår när vi ses igen.

Har suttit vid vävstolen 3 dar också, mattan som jag planerat att väva är klar, men eftersom det gått så bra och jag hade trasor kvar så blir det en matta till, har 3-4 dm kvar som jag ska fixa på lördag. Återkommer med bilder när mattorna är på plats i köket, om de blir som jag har tänkt vill säga. Det är fantastiskt egentligen att mormors gamla vävstol fortfarande fungerar, blir sugen att väva mera. Får fundera vidare på det.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....