Fortsätt till huvudinnehåll

Idag.....

Idag har jag avverkat min andra dag på nya jobbet och det känns jättebra. Alla är trevliga och hjälpsamma fast väldigt upptagna. Men det är ju anledningen att de anställt mig för att de behöver mera resurser. Tar lite tid att fixa behörigheter osv och så är det en massa administration som ska fixas. 

Lite mera Visby. Kanske blir en resa dit i sommar också. Kanske finns en möjlighet att jag kan följa med Bernt dit i sommar när han ska dit för jobbet, det vill jag gärna göra :)

Fin graffitti i Visby alldeles bredvid Yllet där jag handlade garn.

I övrigt så packar vi, nåja, mest Bernt då. Jag är mest trött av alla nya intryck på nya jobbet. 
Igårkväll rensade vi ut en stor del av våra fysiska böcker och åkte och lämnade in dem till second hand. Jag kommer aldrig att läsa om dem och jag lyssnar ju mest på böcker numera. 

En fördel med nya jobbet är att jag får mer tid till att lyssna på böcker. Lyssnade klart på tredje boken av Sofie Sarenbrant idag, gillar hennes böcker. Hann börja på den fjärde och så har hon kommit ut en alldeles ny också. 

Nej nu får det bli sängen för mig. Jobbar på att ta mig upp i vettig tid och ta mig till jobbet. Har ju haft en rätt soft tillvaro med lugna morgnar men nu är det slut på det. Dessutom omställning till sommartid. Vad nu det ska vara bra för?? I det fallet är jag nog lite bakåtsträvande....

Kommentarer

  1. Tack Sus, ja det känns jättebra. Fick ett positivt intryck på intervjuerna redan annars hade jag nog inte ens övervägt att börja där.
    Härligt att du åker till Schweiz igen.
    Kul att du börjat blogga mera. Följer din blogg via RSS tyvärr så är jag dålig på att kommentera men får väl bättra mig.
    Vi får lägenheten den 16:e och tänker börja flytta den 17:e. Blir spännande eftersom vi inte ens vet hur lägenheten kommer att se ut när den är klar.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....