Fortsätt till huvudinnehåll

Andas in, andas ut





Åkte upp till Stråtjära igårkväll när jag hade en bil som ändå skulle upp hit. Så skönt att komma hit, När jag burit in alla saker, packat upp mat osv så satte jag mig för att tända upp i kakelugnen. Då kände jag lugnet komma, att jag kunde andas ut. Som om jag gått och hållit andan länge, länge och nu släppte ut luften.
Kändes också så skönt att jag känner mig trygg i att vara ensam här, jag är inte speciellt mörkrädd även om jag kan tycka att det är lite läskigt ibland. Men så tänkte jag på grannen som bor ensam här, min mamma och mormor som bodde ensam i sina hus under många år, så varför skulle inte jag kunna göra det med de starka kvinnorna bakom mig.
Sov så gott i natt, hade lite svårt att somna pga en del frustration på jobbet men bestämde mig för att släppa det, ingen mening att leka Don Quijote och försöka slåss mot väderkvarnar. 



Nu sitter jag här och jobbar med äppelträden utanför fönstret. Inte så stor skörd i år men de som finns ska bli en äppelpaj till kvällens middag.

Att jobba på distans fungerar bra, vi har morgonmöten och eftersom vi ändå finns på olika platser så spelar det ingen roll.

Livet är gott!

Kommentarer

  1. Härligt att du kan vara där du mår bra och kan känna att du kan andas. Det är så livet ska levas❤️Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Di! Ja det är så viktigt att kunna hitta lugnet och göra sånt man mår bra av. Kram ❤️

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....