Fortsätt till huvudinnehåll

Indier mm...

Jag ska nog bara jobba med indier i fortsättningen. ;-)
Imorse när jag kom till jobbet pratade jag med en kille som kom till Sverige i måndags, jag hjälpte honom att få sin dator osv. Det blev prat om familj osv och han har familjen kvar i Indien men de kanske ska komma hit senare när frun fått sitt andra barn. I varje fall så frågade han om jag har barn. Jag berättade att jag har två barn 25 och 24 år. Då tittade han bara på mig och sa, men du ser ju inte ut att vara äldre än 30 - 35.....
Dessutom så sa en annan kille det för ett par veckor sen, samma sak. Så jag känner mig ung idag... Jag tror ju inte riktigt på dem men det är kul ändå :-)

Nu är det bara en vecka kvar med "mina" indier, håller på och lär upp min efterträdare. Fjärde gången jag lämnar över mina arbetsuppgifter till indiska kollegor. That's life!
Tyvärr så fick jag ju inte åka till Bangalore den här gången, såååå tråkigt!!!

Började dagen med trevligt promenadsällskap från Midsommarkransen, sen har det blivit mera promenerande eftersom jag gick ner till Kista centrum från HK och sen blev det mera gående eftersom det var omöjligt att ta sig till Danderyd med buss eftersom de stängt av delar av E4:an och halva stan pga FN-besöket. Imorgon blir det tandläkarbesök och arbete hemifrån.

Efter lunch åkte jag till Kista för att fika med en teamleader och prata om ev nytt jobb/uppdrag, har varit på intervju tidigare det känns väldigt positivt. Har två jobb på gång så vi får se om det blir något av dem.

PS! Hibiskusen finns hos svärmor och blommade så fint när vi var där för några veckor sedan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....