Fortsätt till huvudinnehåll

En massa blommor mm

Bernt åkte in till city för att jobba och jag gick en tur ut till udden i det sköna vädret. Naturligtvis följde kameran med, vi var ute ett par timmar.

Hälsade på fåren, mor och barn gick och betade.

Andra låg i skuggan under ett träd och njöt av tillvaron.

Ferdinand låg under en korkek och luktade på blommorna.
Kossorna och kalvarna (det är två såg jag idag) har flyttat ut på udden också, de tog det lugnt idag. Tänkte hälsa på en av dem men riskerade att få ett horn i sidan så det får vara till en annan dag när vi har blivit bättre polare.

Lagom vind för att vara ute och segla.

En annan liten gynnare hittade igen mig, årets första fästing. Den fick inte följa med hem, skulle velat fota den med makrot men det hade jag inte med mig.

Slånbuskarna blommar för fullt. Fascinerande växter, hela vintern ser de ut som risbuskar och sen blir de fulla av blommor och sen gröna.

Lite närstudie av slån

och lite närmare ändå, jättefina blommor om man kollar nära.

Maskrosorna blommar.

Smörblommorna också

Lyckades ta en skaplig bild på en gullviva, annars tycker jag att de är svåra att få bra bilder på.

Sen hittade jag min favoritblomma. Humleblomster, de är så otroligt fina. Kröp runt på gräset utanför huset och fotade för fullt.

Till sist ett grattis till Eric Saade som blev trea i Mello. Jättekul tycker jag :)

Over and out!

Kommentarer

  1. Jättefina bilder. Vilket mys med betande djur precis runt knuten. Sånt saknar jag. Men, vi har ju kanske inte så långt till dem heller iof :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också Humleblomster otroligt mycket!

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Ja jag känner mig lyckligt lottad att få bo där jag gör.

    Sen har jag fina vänner som skriver snälla kommentarer också. Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder! Ha en bra vecka! kramar Di

    SvaraRadera
  5. Nu hittade jag hit igen och har njutit av de meditativa djurfotona. Så fina! Ja, blommorna också förstås.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....