Fortsätt till huvudinnehåll

Speciellt för dig....


Hittade igen några söta etiketter som jag tänkt använda nån gång. Hade passat bra att sätta i mössorna jag stickade till både sonen och dottern, men då hade jag glömt bort det. Kanske kommer flera tillfällen.

Lite synd om mig idag, eller kanske inte. Men jag kan ju få gnälla lite. Har haft ont i vänster häl rätt länge nu och det har ju hindrat mig från att gå längre sträckor på gångbandet, senast jag testade i januari så funkade det inte längre än en kvart sen fick jag ge upp. Mycket irriterande. När jag var till doktorn sa de att det är säkert en inflammation, ät en kur med Iprén som är inflammationshämmande så går det säkert över. Har testat det men funkar inte.

Nu har jag tagit tag i det i alla fall, det här går ju inte, hur ska jag kunna gå upp på Kebnekajse om jag inte kan träna upp konditionen eller med en öm häl?? Var till min naprapat idag och hon sa att hon inte kunde göra nåt men rekommenderade en sjukgymnast här i Åb som hon varit till och fått stötvågsbehandling. Så tid är bokad och då börjar de med ett ultraljud för att se vad det beror på och utifrån det behandling. Blir spännande att testa, bra ska jag bli i alla fall har jag bestämt. 

I övrigt har det varit en rätt bra dag, fått en del gjort på jobbet. Löste några problem och det känns alltid tillfredsställande, får se om kunden är nöjd i morgon när de testat.

Nu sova, natti natti, ses imorgon :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....