Fortsätt till huvudinnehåll

2013 hur blev det egentligen....


Bilden ovan är en av de jag är mest nöjd med under 2013

Lite reflektioner över året som varit så här när det bara är några timmar kvar och en stund tills gästerna kommer....

Finns en hel del att vara tacksam för, min fina familj, vi mår bra och har det bra, bor bra, har bra jobb osv. Min mamma finns fortfarande hos oss 91 år och min svärmor har återhämtat sig bra efter sin olycka i somras. Alla andra släktingar och vänner som finns där.

2013 har varit ett utvecklande år på många sätt
- jobbmässigt så har jag kommit mera in i min roll som ETL-utvecklare och programmering med DataStage. Det har varit så många olika bud ena dan hade vi ett projekt, nästa inte. Men jag blev kvar "'til the bitter end" eller hur man ska säga. Nu går NRS i graven och uppstår troligtvis inte igen. Nu hoppas jag på ett nytt roligt och utvecklande uppdrag under 2014.

- personligt, känns som jag utvecklats mycket som person det här året. Jobbat en hel del med personlig utveckling och kommit närmare mig själv och mitt sanna jag. En bitvis jobbig resa men samtidigt spännande och mycket lärorik.

- kreativt, främst inom stickning då och lite andra hantverk. Hittat tillbaka lite till mina rötter, att jobba med garn och tyger ger mig så mycket. Har stickat massor, ett antal sockor, har ingen aning om hur många faktiskt. 2 koftor till mig, mössor, vantar, sjalar...  Kursen i tvåändsstickning var en höjdare. Det vill jag lära mig mera om.

Höjdpunkter under året

  • Vår resa till Italien, Bernt och jag åkte tåg dit. Venedig var häftigt, Rom har vi varit i tidigare men det var ännu roligare tillsammans med Bernts bror och hans sambo. La Serra....
  • Våra små utflykter, att åka ångbåtstur med lunch och guidad visning.  Sign hotell och att strosa runt i gamla stan och äta lunch.
  • Storsjöyran, både stråket och fredagkvällen, Bo Kaspers konsert var värt inträdet bara den.
  • Konserten med Depeche Mode, det är nog den bästa konsert jag sett.
  • Resan till Gotska Sandön med fotogänget på jobbet. Intressant lärorikt och mycket inspirerande. Lärde känna P-Lo och insåg att jag orkar mer än jag tror. Hade jag vetat att jag skulle gå 6,5 mil på 4 dar hade jag aldrig följt med. Jag var faktiskt mest orolig för att dela rum med 3 andra men det funkade bra de också.
  • Lärt känna finaste PT och haft många trevliga stickträffar med henne och SF.
  • Stickning har gått som en röd garntråd genom året, stickfikat med msB som jag "lurat" att börja sticka igen. Har lärt mig massor det här året, både när det gäller garn och stickteknik. 
  • Konverterat till Mac, nästan helt. Mac-familjen har expanderat i år. Ny iPad, ny iPhone, MacMini och Apple TV...
  • Att vi mer och mer går in för att köpa ekologiskt och Fair Trade när det gäller både livsmedel och garn.
  • alla fina vänner jag har både gamla, de jag lärt känna under året och de jag hittat tillbaka till....
  • finns säkert mera som jag inte kommer på just nu när jag rotar i minnet....

2014 vill jag
  • ha ett bra liv tillsammans med finaste mannen
  • att familjen får ha det bra, vara friska och lyckliga
  • resa
  • äta nyttigt träna och ta hand om mig själv och andra
  • sticka och handarbeta mycket och lära mig mera
  • ha ett roligt intressant stimulerande och utvecklande uppdrag på jobbet
  • vara lycklig ofta
  • fortsätta att utvecklas personligt, lära känna mig själv ännu bättre
  • ...
  • ...
Gott Nytt År!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....