Fortsätt till huvudinnehåll

Mera Östersund

Hemma igen efter en intensiv vecka i Östersund, Överammer och Hammarstrand. 
Kul att jobba på kontoret i Östersund och givande att jobba med M. Bra att sitta tillsammans när vi jobbar i samma projekt.

Lite blandade bilder från veckan.
Jörgen fyllde år och Erika gjorde smörgåstårta för att bjuda sina föräldrar och släktingar på.
Erika och jag lagade en god middag på onsdagen när han fyllde och sen var vi på Dalwhinnies och käkade i lördags när Bernt kommit till Östersund. Jättegod mat och bra service. Bernt och Jörgen testade lite lokala ölsorter från bl.a Grytan. Visste inte att det fanns ett bryggeri där.



Åkte till Överammer och hälsade på min lillebror, svägerska brorson och Hamilton.
Bilderna ovan har min svägerska tagit. Jättefina bilder på en fin egensinnig katt.

Sov över hos dom i mitt gamla flickrum och åkte till mamma i Hammarstrand på lördagen och var hos henne.


En fin morgon i Östersund, gick ner till hamnen och tog en bild på båthamnen.



Kände mig väldigt välkommen när jag kom till Jörgen och Erika och skulle bo hos dom.
Erika hade fixat en egen handdukskrok till mig. 


Upptäckte tråkigt nog att Zizzi i Östersund ska stänga. Brukar titta in där och handla när jag är i Östersund. När vi flyttade till Upplands Väsby fanns en butik här också som stängde, nu är det inte jättelångt till Häggvik där det finns en Zizzi så dit åker jag bland.

De sålde ut allt för 50-70% så jag passade på att handla lite. Tre koftor, en tischa, 2 skärp och en sjal blev mitt kap. Nöjd :)

I somras när vi var på Lipsi i Grekland målade jag mandalas på två stenar. De gav jag bort på FB och en av de som ville ha en sten var E i Östersund, henne åt jag lunch med i onsdags på Prästgatan 12 och överlämnade stenen. Kul att träffas, vi har inte träffats på typ 10 år men följer varandra på fb och våra bloggar och har en hel del gemensamma intressen.

Några stenar fick följa med hem från Grekland så nu ska jag ta och måla flera mandalas på stenar. Har blivit väldigt lite målat öht på sistone. Har mest varit foto och en massa jobb att få ordning på alla bilder som har legat utspridda på flera diskar har tagit tid. 

Åt lunch med en annan fd kollega också som jag gick programmerarutbildningen med och sen jobbat med i närmare 20 år, märkligt att det känns som igår när vi träffas och vi kunde ha fortsatt prata hela eftermiddagen men jobbet inkräktade. Nästa gång ska vi planera in mera tid. Så kul att träffas igen.

Sen en middag med tjej-gänget, eller är vi tanter numera? I sinnet är vi definitivt tjejer.... Kul som vanligt att träffas. Testade en av de nya restaurangerna Vezzo, en italienare enligt samma koncept som Vapiano. 

Nu väntar en ny arbetsvecka. Känns rätt ok. Hoppas bara att förkylningen som ligger och lurar drar sig tillbaka. Sov länge idag för att förebygga.

Over and out!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....