Fortsätt till huvudinnehåll

Resedagboken del 1

Här är alla bilder från resedagboken från Greklandsresan.

Och ja jag vet att jag inte är bra på att rita bilar ;) och en del annat också..... åsså är en del bilder åt fel håll för att dumma blogspot inte vill låta mig vända på dom...




Dag 1: Resdag.
Flyg till samos. Taxi till pythagorion där vi bodde på Remezzo studios. Middag på Palladion och jag köpte jättefula rosa badskor som jag använde en gång. B använde inte sina alls, dom är för övrigt inte rosa heller, blå eller grå tror jag.



Dag 2:
Gick till Town beach, närmaste stranden och hyrde solstolar på Faros, eller rättare sagt får man solstolarna gratis om man fikar eller äter nåt där och det gör vi ju såklart. Hittade ett kafé med fritt wifi så jag kunde blogga, sen åt vi på Platania och B åt fisk som han fick peka ut. Katterna gillade honom då ;) sen en massa fotande som alla dar.



Dag 3
Hyrde en liten Chevrolet Matiz åkte till andra sidan ön och tittade på vattenfallet i Potami, där vi badade på stranden sen. Nästan finaste stranden av de 8 vi testade under resan. Sen åkte vi upp till en liten bergsby och fikade och på kvällen blev det mat, fotograferande och lite bloggande som vanligt.


Dag 4:
Hyrde vår lilla Matiz en dag till. Åkte runt på ön och badade på Psili Ammos närmast, fin sandstrand. Sen tittade vi på Evpalinos tunnel som jag skrivit om tidigare och tog en tur till västra delen av ön, över bergen. Middag på Platania, bästa restaurangen i Pythagorion.



Dag 5:
Var faktiskt in på internetkafeet för att betala en räkning. sen köpte vi biljetter till färjan för att åka till Lipsi. Tjejen på resebyrån beundrade mina naglar ;)
På färjan hade jag intensiv delfinspaning under hela resan (3,5 timme) och hade tur och såg två stim. Tyvärr så fick jag inte till några bilder, B lyckades bättre men inga riktigt bra bilder.

När vi kom fram till Lipsi kom Anna från Galini studios och välkomnade oss med kindpussar. Elisabeta, ropade hon när hon såg mig. På kvällen så åt vi på To Pefko där vi blev varmt mottagna av ägaren.



Dag 6:
Tog bussen till Katsadia, en liten mysig strand med inte alltför mycket folk och inga solstolar. Jättemysig taverna har dom där också. Ett av våra favoritställen. Jag satt på stranden och ritade och målade vilket straffade sig sen.

På kvällen blev det middag på Yiannis, en mycket bra restaurang, sen gick vi förbi torget där det var uppträdande av typ balkanpop-band.



Dag 7:
Som sagt, det straffade sig att jag satt i solen så jag var jätteröd. Blev solförbud för mig så jag satt på balkongen och ritade och målade medans B gick till stranden utanför och badade. Anna tyckte nog lite synd om mig för hon kom upp med en skål tomater och sen vid lunch en tallrik med fyllda tomater, squash och aubergine. så mycket så det räckte till oss båda.

På kvällen blev det svärdfisk-sovlaki på den suveräna fiskrestaurangen.

Fortsättning följer




- Skickat från min iPhone

Kommentarer

  1. ja måste bara hålla med föregående talare, du har då fantastisk fantasi och kreativiteten flödar. En bok ska du absolut göra av de teckningar du gjort! :) kul grej att ha kvar! kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....