Fortsätt till huvudinnehåll

Såååå...

Tre träningspass fick jag till den här veckan. det sista idag och det är gångbandet som gäller, 6% lutning i en timme. Blir rejält varm och svettig så det har nog effekt. Senaste två gångerna har jag använt mina FF eftersom joggingskorna gav mig skavsår. Känns i benen och rumpan idag. Men det är bra :)

Gick ju bra att få till tre träningspass den här veckan så det ska väl funka nästa vecka också. Ska köra på med kondition några gånger till innan jag börjar med styrka. Just nu känns det viktigast att jag tar mig till gymmet och tränar.

Funkar jättebra att läsa eböcker på iPad'en, tiden går jättesnabbt. Väntar med att fortsätta läsa boken tills jag är på gymmet igen så har jag nåt att se fram emot. Köpte en ebok jag ville ha nu, annars funkar det bra att låna på biblioteket också.


Efter träningen så gick Bernt och jag ut i svampskogen en sväng. Hittade en del kantareller på den timme vi var ute.


Sen den tråkiga delen att rensa dem, men det funkar det också med en bok i örat. Åt lite smörstekta kantareller till middag tillsammans med sallad och hemgjorda hamburgare.


Bytte router i veckan, den vi hade tidigare var så instabil med det trådlösa. Jättejobbigt när man jobbar hemifrån och är uppkopplad via VPN mot jobbet och sedan en Citrix-lösning för att komma åt kundens nät där vår utvecklingsmiljö finns.

Dessutom tjurade den rätt mycket med wireless öht speciellt för iPad'arna.

Blev en värsting nu, lillebror tipsade om den på bilden som han tyckte var tillräckligt nördig för mig. Med cloud-lösningen ska jag kunna komma åt allt på servarna från iPhone eller iPad. Ska bara ta mig tid att fixa till det. Snabbt går det i alla fall och inga dippar än så länge.

I övrigt är livet bra, mycket fokus att ha fokus på saker nu, en bra träning för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....