Fortsätt till huvudinnehåll

Helgen

Helgen har varit lugn, vi har fixat lite sånt som man måste göra ibland, typ tvätta kläder, dammsuga, handla mat, betala räkningar osv....

Pratade med sonen och svärdottern på Skype igår, så kul att både se och höra dem. De var lite röda av solandet och förberedde sig för Full Moon Party som det är varje fullmåne där. 30 - 40 000 människor samlas på stranden för att fira. Nu drar de vidare till ett annat ställe i Thailand. http://vilseipangkakan.blogspot.se/


Ätit gott och druckit vin har vi gjort. Bernt gjorde sina goda fyllda lövbiffar i lördags. 



... och jag gjorde chokladmousse som vi åt med hallon. Dubbel sats så det blev efterrätt idag också :)



En tur till Täby idag, de håller på och bygger om/bygger ut så varje gång är det nya affärer som öppnat eller så har de flyttat på sig.

Jaaaa, Webhallen har öppnat i Täby C. Nu behöver jag inte åka in till stan om jag vill handla nya hårddiskar eller nåt annat nödvändigt till dataparken. 

Kände lite på en iPad mini också, är lite kluven om jag vill ha en sån. Inte aktuellt just nu men så småningom ska jag ju byta ut min iPad första generationen. Men finns lite annat på önskelistan först :)



Köpte en bok om styrketräning i helgen också, där man ser exakt vilka muskler som påverkas av olika övningar. Kollade in den på Akademi när vi var i Östersund men köpte den inte då. Nu var den dessutom till extrapris och sånt gör ju inget.

Jobbar ju på att komma igång med träningen och hade bokat in mig på ett pass i fredags men hela jag ville bara inte. Vilar mig i form tills träningsmotivationen kommer. 

Nu är det sovdags för mig, har sovit dåligt de senaste nätterna och är jättetrött, kan ju skylla på fullmånen men jag brukar inte påverkas av den. Lite andra hjärnspöken som spökat.

Hade en jätteskum dröm imorse, jag och någon mer kollade på hjortar och de kunde klättra i träd, en hjort klättrade rätt högt och ramlade ner. Så när den klättrade upp igen så var jag beredd med kameran, men på fotot fanns tre björnar som klättrade. Den hjort som klättrade högst klättrade upp på ett hus som stod bakom träden och gick in genom ett fönster på andra våningen som om den brukade göra det. 
Sen var vi inne i huset och då var hjorten en björn, några andra som var där sprang in i ett annat rum för att klara sig från björnen, men vi stannade. Så kom björnen närmare förvandlades till en kille som frågade om vi ville ha kaffe för det stod en kaffebryggare där, så jag skurade ur kaffebryggaren och gjorde kaffe.
Mycket märklig dröm.... 

Godnatt världen. sov gott!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....