söndag 24 februari 2013

Leftie

Så är min Leftie klar, eller nästan? Såg att jag missat att fästa två trådar. Började på den före jul och hade med den till Barca. Den är stickad av ett helt underbart garn. Manos del Uruguay silk blend fino. En blandning av ull och silke och tillverkas av ett kvinnokooperativ som ger kvinnor en möjlighet att tjäna tillräckligt med pengar för att kunna jobba i sina hemstäder. Den röda färgen är mycket finare i verkligheten.

Är rätt så nöjd med den, men den var lite tråkig att sticka. Lärde mig sticka förkortade varv så lite lärorikt också.

Igår började jag på ett par sockor till mig i dubbelstickning, dvs man stickar med två garner så det blir rätstickat både på insidan och utsidan. Stickar av raggsocksgarn så det blir ett par ultravarma sockar till mig som jämt fryser om fötterna här hemma. En. Y teknik för mig. Improviserar men tror det blir bra. En kompis lärde mig tvåändsstickning i veckan och jag blir inte riktigt klok på skillnaden mellan tvåändsstickning och dubbelstickning... får forska lite i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar