Fortsätt till huvudinnehåll

Lunchfotograferandet + lite blommor

Både igår och idag har jag varit ut en sväng på lunchen och fotat lite. Dels för att det är skönt att komma ut och så kanske det finns nåt fint att fota. Idag fick jag sällskap av en fotograferande kollega. Frågade honom igår men då hade han inte kameran med sig men idag hade han det :)

Den här bilden blev mycket bättre än vad jag kunde tänka mig. Himlen är i samma färg som husen.

Ett helt annat ljus igår när jag tog den här. Lite häftigt med trädet i förgrunden.

Underbart vackra magnolior växer hemma hos miss B och herr P :)

Där finns även vackra färgstarka tulipaner.


 
En detalj från en båt nere vid Hammarbykajen igår.



Det är så vackert med stenväggar, den här finns under gamla Skanstullsbron

Under gamla Skanstullsbron.

Nu börjar syrenerna blomma. Bra då har väl häggeländet blommat klart snart. Fast de doftade (stank) imorse när jag gick till bussen.

Är jättenöjd med kameran, det är sån häftig färgåtergivning.

Skönt med fredag imorgon, det har varit en lite jobbig vecka, trött och påverkad av hägg, allergimedicin och whatever. Somnat på bussen varenda dag när jag åkt hem och som tur är vaknat innan jag åkt för långt. 

Måns har gått vidare till finalen i mellot, spännande att se hur det går på lördag. Finns en del bra bidrag med så vi får väl se hur det går. Jag tror rätt mycket på Australien om nu inte Måns vinner. We'll see!

Godnatt, ses en annan dag.

Kommentarer

  1. Fina bilder! Och så rätt att fota 'där man ändå är'.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ellinor, ja det är ett bra sätt att utforska omgivningarna. Finns alltid nya saker att upptäcka :)

      Radera
  2. Du är en mycket duktig fotograf :) Åh så fina magnolior är :) har aldrig sett såna i verkligheten. Här uppe har träden inte slagit ut än men jsg längtar doften av hägg (luktar gott tycker jag) och ännu mumsigare syren :D

    Kram på dig
    Hälsningar Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cecilia! Magnolior är helt fantastiska, hade inte sett såna innan jag flyttade ner hit. Det är så härligt med allt som blommar, känns som om jag inte trott på att det skulle bli vår igen efter den långa vintern. Hur går det med ditt fotande?

      Kram på dig också

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....