Fortsätt till huvudinnehåll

Me and my Precious II

Fortsätter att utforska världen via min A7. Bernt och hag tog en lång promenad igår och var ute några timmar med varsin kamera. Min vrist känns mycket bättre och med bra skor så funkar det att gå långt. Det är bra, det blir ju upp till bevis i slutet av sommaren.

Känner mig fortfarande väldigt nöjd med min A7. Testar lite och det känns som om det mesta blir bra. 

Uppgraderade till Lightroom CC igår eller Lightroom 6 som den heter och tyckte alla bilder såg pixliga och fula ut, men det är tydligen nåt förhandsvisningsläge som inte visar bilden som den ser ut. En bild på 24 mp ska inte se pixlig ut!! Ska kolla igenom kursen om uppdateringarna så jag vet bättre hur det funkar.

Här är några av gårdagens bilder. En del lite beskurna, ändrat lite kontrast och exponering men väldigt lite.
Nån slags äppelblom kanske.

Gullvivor är märkliga blommor, det ser så trassliga ut och är jättesvåra att få fina på bild. Här var det ett helt stim i alla fall.

Ett riktigt smultronställe, hit får vi komma tillbaka lite längre fram :)

En vacker skog.


 Dagg.
Ännu en vacker skog. Fast med vackra björkar den här gången.

Nån slags växt som håller på och rullar ut sig, nån slags bräken kanske.....

Förgätmigej!

I ett hus vid skogens slut, liten tomte tittar ut....

Dumma vackr hägg.

Åsså en en jätteliten söt pyttesnigel.

Over and out. Tillbaka en annan dag :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....