Fortsätt till huvudinnehåll

Stashometer 2015

Min stashometer för 2015, dvs hur många meter garn som kommit in köpt/fått etc och hur många meter jag stickat upp. Om det blir rester kvar så finns de inte med här utan bara det som faktiskt gått åt till de färdiga objekten. Inget redovisas heller förrns det är helt klart vilket innebär att det finns någar UFOn (UnFinished Objects) och WIP (Work In Progress) som inte redovisas.

Vad man kan se är ju att det är ganska jämnt. Har gjort av med lite mer än jag köpt, men stashen behöver minskas ytterligare. Jobbar på det :)


2015

IN
UT
januari

285
februari
600
2186
mars

298
april

898
maj


juni


juli


augusti


september
1310
759
oktober
1265
473
november
1595
1080,8
december
2000
1082
Summa
6770
7061,8
Vad har det då blivit av de drygt 7000 meter jag stickat upp kan man ju undra....


Min Surry Hill är äntligen klar efter 1,5 år.

Saknas knappar men de ska dit vilken dag som helst, hittade de allra sötaste knapparna hos Maria på Systugan i Östersund.

Roma Mittens där garnet kommer från Rumänien och pengarna för mönstret går till Projekt Roma som drivs av Hjärta till Hjärta och hjälper romer i Rumänien. Premiäranvände dem idag och de är både varma och fina.

De här fick en kollega


Dottern ville ha ett par naturvita med kortare skaft

Den här ska till en liten 3 månaders flicka, ska bara hitta knappar till den först

Benvärmare till en fd kollega

En mössa som inte fått någon ägare ännu

Några par sockor, ett par har jag gett bort de andra två är mina

Handledsvärmare till brorsdottern som fryser om händerna på jobbet

Inte stickat men mina nya Denon måste ju pimpas

Eftersom jag förstörde de första så fick det bli ett par nya

De här kommer jag inte ihåg vem som fick

Min lila kofta som jag funderar på att repa upp och göra om, är inte helt nöjd med den

Pridesjalen som hittade en ny ägare

mera sockor.

Det var väl det mesta tror jag. Finns en sjal till som jag inte blockat. Inte helt nöjd med den. Garnet räckte inte så jag gjorde ett avslut på den som jag inte är helt nöjd med. 

Ser ut som jag ger bort det mesta, jag som tycker jag mest stickar till mig själv. Men det känns bra att andra är varma om fötter, händer, ben eller vad det nu är :)

Happy nytt stickår 2016 :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....