Fortsätt till huvudinnehåll

Another day in paradise...

Tilos visar upp sig från sin bästa sida i år också. Väldigt varmt 34-35 grader och jag har såklart lyckats bli rätt röd i år också. Lär mig tydligen aldrig så idag har det varit t-shirt och skugga för mig. Förhoppningsvis bättre imorgon. Lite blåser lite och det är rätt skönt.

Förutom sola, bada och äta en massa god mat så blir det lite fotande också. Lite random bilder nedan. 

Träffade ett engelskt par på stranden, hon kom fram och pratade med mig när jag satt och ritade på en mandala. Hon höll också på med det, hon målade färdiga mandalas. Jobbade med massage och healing och när hon såg mitt chakra-smycke så visste vi var vi hade varandra. Vi åt middag med dem igårkväll här nere på restaurangen. De bodde också här på Nautilos. 

Boendet här är helt ok, tycker om närheten till stranden. Fast jag är inte helt överens med vår rumskompis Ove, skrek faktiskt till när jag såg honom. Han verkade dessutom inte uppskatta att Bernt försökte fånga in honom med ett par kalsonger, han tog det som låg närmast, men Ove var för snabb eller tog kanske illa upp och smet in under klädskåpet. Har inte sett till honom sedan fast jag har sovit med ett öga i taget. Bernt säger att kackerlackor är ofarliga för människor men hur kan man vara säker på det? Kanske finns muterade kackerlackor som äter människor. Ove är för övrigt den största kackerlacka jag sett, ca 3 cm. Jag har iofs bara sett en förut och den var mindre.

Nerium Oleander växer lite här och där

Typiskt blå grekisk dörr

Ett liten båt som de döpt efter mig, det var väl gulligt.

En blå dörr till, lite mera slitet hus på den här.

Trötta katter som tar det lugnt i värmen

En liten kvällsvy med fint ljus

En till

Ett gäng hungriga katter utanför en av restaurangerna. Roligt att alla faktiskt tittade på mig när jag fotade dem.
Testade lite nattfoto, perfekt ställe i trapphuset här där det är öppet rakt upp och inget ljus som stör. Ska testa lite mer nånkväll och se om jag kan få med Vintergatan, har så dålig koll bara var den är.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....