Fortsätt till huvudinnehåll

Life goes on

Började jobba igår igen efter 3 veckors sjukskrivning. Den tredje veckan behövdes verkligen. Känner mig fortfarande slut och som om jag håller på och gå sönder. Mina fysiska sår efter operationen har läkt men det blev nog för mycket med mammas bortgång så snart efter operationen. Men det ska väl gå att läka ihop insidan också. Det får väl ta den tid det tar.

Livet är oplanerat och det kanske är tur att inte veta vad som väntar. I måndags gjorde jag klart med musik till begravningen, skrev minnesord som ska in i tidningen och det kändes som en stor tyngd lyftes från mina axlar då.

Det har varit ett händelserikt år och det är inte slut ännu. Mest bra saker men några mindre bra också. Sjukskrivning för mitt knä i början av året, men det funkar bra nu med träning. Ombildning till bostadsrätt av vår hyresrätt. Vi hittade huset i Stråtjära där vi redan trivs jättebra. En härlig resa till Grekland i somras. Jag förlorade en vän i våras, känns tråkigt, saknar h*n.

Har velat göra så mycket under min sjukskrivning men inte orkat. Mest stickat sockor och kollat på film och tv-serier. I helgen var jag på kurs i mandala och meditation. Det var jättebra. Hittade igen inspirationen till att måla så nu har jag målat lite både måndag och tisdagkväll på mandalan jag började på då. Den växer fram så sakteliga, den får visa vad den vill så blir det nog bra. Roligt att måla med akrylfärger igen, fick lite tekniktips på kursen som jag övar mig i att tillämpa.

Lagom arbetsvecka med två arbetsdagar. Imorgon åker vi norrut och sen är begravningen på fredag. Det här med arbete känns väldigt överskattat för tillfället, men det är väl bara att gilla läget. Apropå det så kanske jag ska ägna lite tid åt att försöka hitta varför det blir fel antal i ett jobb......

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....