Fortsätt till huvudinnehåll

Helgen....

Helgen har varit riktigt skön, sovmorgnar + promenader och liiite fixande hemma med tvätt osv.
Igår åkte vi ut till Runö och gick ut till udden, soligt men lite kallt när vi gick sen blev det lite snö och mulet. Men fint ändå. Tog massor med bilder både B och jag, vi går där med varsin kamera och sen ser vi att vi tagit nästan identiska bilder :)
Sen var det korsordslösande, löser alltid Länstidningens (lokaltidning i Jämtland) korsord tillsammans medmin mamma, vi hörs av per telefon och hjälper varandra. Gjorde god middag "Baby shoes", när vi var i Lardos på Rhodos så åt vi det på I Kali Kardia , auberginer med köttfärsfyllning gratinerade med ost. Mycket gott.

Här nedan kommer lite bilder från dagens promenad. Vi var ute i tre timmar och gick på isen vid Sätterfjärden. Tycker egentligen inte om att gå på isen men när de t.om har gjort en bana för skridskoåkning så litar jag på att den håller..... bilderna är tagna med min mobil, hade planerat dåligt så kamerans batteri var tomt.

Som Robban Broberg brukar säga: "Varför gå i leran och sörja när man kan gå på isen och ha det glatt."

Isbanan nere på Sätterfjärden, blir lite sugen på att testa långfärdsskridskor, har aldrig provat det.

Fortsatte sedan över till Rödbosundsvägen, eller vad det heter.... finns en gångväg runt alla fina villor, ingen under 4 millar, utmed stranden.

Fantastiskt skönt väder, och jag är lite trött i benen. Har bara blivit ett pass på SATS men tre långpromenader så veckan blir godkänd ur motionssynpunkt.

Bakom udden som sticker ut längst till höger ligger udden där vi var igår.....

Här har jag hittat glädjen :)

Imorgon är det måndag igen och den här veckan måste jag ta mig till doktorn med mitt eksem, har haft det från och till sen i julas, runt ögonen och nu runt munnen också. Börjar misstänka att jag har blivit överkänslig mot nåt.... frågan är vad??? Hoppas verkligen att det inte är det jag misstänker.....

Önskar alla en fantastisk vecka.
Nu är det sovdags! Godnatt.

Kommentarer

  1. härligt att du fann glädjen :)..långfärdsskridskor ska jag absolut prova,Runn är en plats där man kan göra sånt, och tyvärr missar jag mina kamraters skridskofärd i veckan då dom ska ut på en em tur...men ja det blir fler gånger...jag åkte i Norrviken då jag bodde där...det är härlig..men man ska ha respekt för isen :) kram och ha en bra vecka..fina bilder som vanlig!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder som alltid. För att vara "mobilbilder" är som great i kvalitet. Motiven är härliga

    Magnus

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....