Fortsätt till huvudinnehåll

Hejdå Telefonplan......

Idag var sista dagen på kontoret söder om stan vid Telefonplan, har huserat där från och till de senaste 5 åren så det känns lite konstigt. Alla ska flytta till huvudkontoret i Kista och jag är med i första gruppen som flyttar imorgon. Inget revolutionerande i det bara att konstatera att det känns lite vemodigt. För mig är det egentligen bara förbättringar, "rätt" sida om stan = kortare resväg, nära till kunden. Förutom att jag inte tycker om Kista då.... men jag behöver ju inte bo där :)

Såg en skylt på väg till garaget på jobbet..... det byggs ju för fullt överallt vid telefonplan och då behöver man ju slänga saker också.... ;)

Kom på att jag skulle ju fota "kamälgen" som står i rondellen vid telefonplan, det blev ett foto från bilen, svårt att fota och köra bil samtidigt. Det är alltså en kamel med älghuvud eller hur man nu ska uttrycka det. Förra veckan hade kamälgen horn också, men antingen har han fällt hornen eller också så var det en "hon" som inte skulle ha några horn. Alternativt är det någon som har en trofé på sin vägg nu....

Blev bjuden på "indian sweets" när jag kom till jobbet idag. En av de indiska projektledarna hade kommit till Sverige i helgen och bjöd. Gott och mycket sött :)

Nedan lite bilder från gårdagens kvällspromenad.....

Löjtnantshjärtana blommar för fullt och är så fina....

Brudspirea i närbild, helt översållad med blommor....

Häggen blommar för fullt... hoppas den är klar med det snart, inte långt till syrenerna heller....

Till sist en bild på vårt Blodplommonträd. blommar fortfarande jättefint och nu börjar det komma röda blad också. Så fint....

För övrigt är det hostigt och snuvigt här. B är däckad av allergi och förkylning, och jag känner av det som luktar mycket som t.ex hägg... har väl en överkänslighet mot vissa dofter.

Nu är det sovdags, sweet dreams :)

Kommentarer

  1. fina bilder och du har helt rätt, man behöver inte bo i kista :) vilket jag var nära att göra en gång i tiden...köpa en etta :)haha...ha en bra helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....