Fortsätt till huvudinnehåll

Hemlängtan...


Så ser det ut där jag svänger av E4'an mot norrortsleden. Som tur är så är inte min blick lika suddig som mobilens, den funkar inte så bra i mörkret.

Har varit en rätt trevlig dag, sov lite länge och jobbade en stund hemma. Åkte till naprapaten och fick behandling igen. Mycket bättre nu men det är bra att ta en behandling till för att få bort spänningarna. Riktigt ont-skönt när hon kör el-stimulering på musklerna.

Hade ett intressant samtal med min naprapat, hon menade att det finns en mening med det som sker och det tror jag också. Sen pratade vi lite om syncronisitet också och hon höll med om de teorierna att det nån slags synkronisitet i tillvaron så att man får det man behöver just då. Tycker mig ha sett en hel del bevis på det.

Pratade med mäklaren idag och hon har fått in två intresseanmälningar hittills, en av dem var visst intresserade på förra huset. Blir spännande att se vad som händer efter söndag. Kollade på Hemnet igår och 325 klick på vår annons på 4 dar. Verkar rätt mycket på en sån här liten ort. Men det finns inte speciellt många bostadsrätter till salu här så trycket är rätt stort.

B har hyrt förråd ute på Runö dit vi ska flytta så nu har vi kört iväg några flyttlådor dit. Ska köra dit mera innan söndag sånt som man inte behöver nu under vintern.

Känner mig rätt glad och nöjd med tillvaron trots att alla klagar på grå november. Såg faktiskt en glimt av solen idag. Känns som om jag hittat lite "rotglädje" igen. Kanske låg och gömde sig i garderoben och kom fram när jag gjorde fint där.

Kommentarer

  1. låter bra att du fått "rotglädje" igen! Det kanske var dags att göra en förändring till något nytt för er, och tror också på att allt har en mening, men har väl lite svårt idag att acceptera varför mitt liv är så som det är idag, ser inte meningen riktigt med det, men ja, det kanske kommer :) kram och håller tummarna för er och försäljningen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....