Fortsätt till huvudinnehåll

Juletider stundar....


Åkte in till city en sväng idag för att träffa Bs kusin och min fd arbetskamrat med man. Jättetrevligt. Har nog inte träffat henne sen Bs 50-årskalas fast vi håller ju kontakt via Facebook är med i samma maffia och farmargrannar. Fikade på Hurtigs, bästa fiket i stan om nån skulle fråga mig. Brukar luncha däribland när jag är på city-kontoret de har sån god räksallad med handskalade räkor, mmmm.

Var in på John Wall också, där har de mycket fina roliga saker. Köpte nya krokar till duschrummet för handdukar men det funkade inte att sätta upp dem, var flera hål bakom de som sitter där.

Sen var vi till en granne som har startat företag eller vad man nu ska säga, säljer en massa produkter för allt man kan behöva, rengöringsmedel, smink, hårvård, köksutrustning, hudvård, tandkräm... och tanken är att man köper då och får andra att köpa och så får man provision på vad de köper och då kan man spara massor. Känner mig lite skeptisk faktiskt, typ pyramidspel dessutom klarade jag inte av att vara kvar där när de började testa produkterna, luktade för mycket parfym för mig. Får vara hur bra produkter som helst men det funkar inte med en massa parfymer och både B och jag kör nog helst på de som vi vet funkar.

Hon jobbar tillsammans med en australiensare, han var rätt kul att prata med, kom in på ordlekar med att översätta namn till engelska, så jag berättade att jag jobbade i "the coffin" Kista alltså.

B har varit på middag med brf så jag fixade egen mat, hittade inte wok-pannan när jag skulle göra kyckling-wok, den är tydligen nerpackad redan.... hmmm.

Undrar varför man ger sig in i det här med att sälja, det är ju massor med fixande och plockande med saker för att det ska se snyggt ut. Men det är nog värt det i slutändan - hoppas jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....