Fortsätt till huvudinnehåll

Bättre

Imorse kände jag mig mycket piggare så det har vänt nu. Sov mest hela dagen igår också men det är väl det som behövs för att kroppen ska ta hand om fulingarna som invaderat kroppen.

Kände mig hungrig och sugen på mat för första gången den här veckan så det blev pannkakor med glass och hallonsylt. Gott gott.

Apropå pannkakor så sa en av mina nya kollegor att: 
"Pannkakor är den enda maträtt man inte kan misslyckas med, antingen blir det pannkaka eller också blir pannkaka".

Besiktade bilen idag, "min" bil. Nu måste jag fixa "änglaögat" som inte funkar + att halvljuset var lite lågt. Nåja ingen ombesiktning och allt var ok i övrigt. 
"Den håller och köra till skroten" sa den besiktningsmannen.... det gör den säkert och vägen till skroten är nog många tusen mil ännu, den har ju bara gått 21'.

Har beställt nytt pass så nu gjorde hon en stjärna i mitt gamla. Så smidigt att beställa ett nytt, fast kortet blev nog gräsligt men det får duga, det fyller sin funktion.

Vi har börjat planera för sommarens semester och det blir INTE Grekland i år. Ska bli kul med nya äventyr och lite andra vyer. Medelhavet blir det i alla fall.....

Mitt nya körkort som jag hämtade idag, två nya bokstäver har uppenbarat sig i behörigheterna AM, dvs moped, traktor osv..... nu började jag min karriär med att köra traktor när jag var 4 år, hann väl inte sååå långt innan pappa och mina bröder hann ikapp mig.... allt måste ju testas.

Börjar bli lite sugen på att ha en motorcykel faktiskt, får fundera vidare på det.

Tänkte bjuda på ett litet fototips, vet inte om nån tänkt på det men en del bilder tar jag som den ovan med en vit bakgrund, som de jag hade i ett inlägg förut med korkar osv. Jag har ju ett tält för produktfotografering men det orkar jag inte plocka fram alltid.

Då kan man göra så här istället, ett vitt A5-papper som jag lutar upp mot lampan, som är en vanlig IKEA-skrivbordslampa. Det blir ju lite skuggor beroende på hur stora saker man fotar, men som ett enkelt, billigt, lättillgängligt alternativ funkar det alldeles utmärkt tycker jag. 

Over and out!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....