lördag 12 mars 2011

Kungstornen

Kungstornen på Kungsgatan byggdes 1924-25 på varsin sida om den då nya affärsgatan, Kungsgatan. I boken jag nyss har avslutat, Nicolina Teresia, har Inez Magnusson, som hon kallar sig, sitt kontor i ett av tornen. Bilden är tagen från Regeringsgatan. Inez Magnusson förresten, svindlade till sig motsvarande 60 miljoner i dagens penningvärde. Helt otroligt.


Anledningen till att jag befann mig på Regeringsgatan, ett besök på Sony Center för att hämta en fjärrkontroll till kameran. 

Jag har ont i halsen, igen!! Vill inte!!! Får se om jag kan kurera mig i helgen, har varken tid eller lust att vara hemma från jobbet. Dumma hals. Blir ingen träning i helgen heller då. Känns som jag tappat all kondition, fast det kanske är för att jag inte är helt frisk ännu.


- Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar