Fortsätt till huvudinnehåll

Så faller lugnet....

Så faller lugnet över mitt sinne igen. Det har varit en vecka med en massa oro, väntan, frustration allt sånt som jag tycker är skitjobbigt. Men även en massa positiva saker, det blev en bra vecka som jag förutspådde förra måndagen. Så helt plötsligt faller bitarna på plats. Jag får besked och jag kommer till insikt och kan börja fatta beslut.

Fick min intervju i fredags och det avlöpte bra, sen har jag väntat på att få besked vilket jag skulle få i början av veckan. Idag är det onsdag och ikväll när projektledaren var online så frågade jag hur det blev. Nu har kunden ändrat sig lite och det blir inget just nu. Känns rätt ok faktiskt även om det kunde vara kul att jobba i Oslo ett tag. Men det kanske blir senare.

Ett telefonsamtal förra veckan föranledde en hel del bryderi, idag fick jag ett nytt samtal och när det ena ger det andra kan saker ta en annan vändning mot vad man tänkte först. Det är bra att vara öppen för möjligheter känns det som. 

Har också haft bryderier om hur jag ska förhålla mig till vissa saker och personer, men man kan inte ändra andra, om de är korkade så måste de ju få vara det tills de kommer på bättre tankar, om de nu gör det förstås...

Bestämde mig för att börja använda min MacBook Pro som jobbdator igen när jag inte behöver Windows för något arbetsrelaterat. Det blev ju en massa jobb och lärorikt också förvisso. Började med att jag skulle uppgradera till senaste versionen av OS för Mac, Maverick, det gick inte utan nåt hände så jag kunde inte ens logga in. Jag fick ominstallera Lion igen och då funkade det. Borde väl redan då anat oråd. Men glad ihågen så bestämde jag att jag skulle kryptera disken med FileVault och då stängde den mig ute igen. Efter en hel del googlande och micklande åkte jag ner till Kjell och köpte en Firewirekabel och kopplade ihop macbooken med mac minin och då kunde jag hämta alla filer jag ville ha kvar och sedan ta bort partitionerna som var krypterade. Nu är den ren och nyinstallerad med Lion och förhoppningsvis Maverick. Att det blev så här beror troligtvis på att jag haft PGP installerat tidigare, ett annat krypteringsprogram och hade nog inte lyckats avinstallera det helt. Men men man lever så länge man lär. Att jag krypterar hårddisken är ett krav från jobbet. Fast man kan ju fundera lite hur säkert det är om man kan använda en firewirekabel och hämta det data man behöver om man bara vet lösenordet till själva datorn....

Det fotas väldigt lite nuförtiden, så det fick bli lite gamla bilder istället. Den första och den sista är från Italien och den mittersta från en härlig dag när jag lyckades fota en massa fjärilar, de sitter ju aldrig stilla så det brukar vara en utmaning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....