Fortsätt till huvudinnehåll

Time flies

Veckorna går så fort känns det som. Ännu en intensiv vecka har gått. Det är roligt på jobbet, trevliga kollegor och det har blivit en stor skillnad sen vi började jobba mera agilt. Varje morgon samlas vi framför vår kanbantavla och går igenom vad som ska göras. Dessutom får man veta vad alla jobbar med. Jobbade så när jag var i Köpenhamn för fem år sen och det är en bra erfarenhet känner jag nu. 

I helgen är det kurs, sista delen på grundkursen och de fyra sista principerna i Vedic Art. Vi är två som går sista delen och två som går första och inga som är där och målar så det är väldig lugnt och avslappnat. Har lite prestationsångest tror jag för jag är bara nöjd med en målning jag gjort och det var den allra första, jo en till förresten, den som är pytteliten 4*6 cm. Men de andra får väl ligga till sig, de är nog inte klara ännu. Idag blir det Mandalas på duk istället för på papper som hittills. 

Det som är bra när vi är få är att det finns tid att reflektera och diskutera principerna. Hur man kan tillämpa dem i det dagliga livet, vilket jag redan gör i många fall. Intressant är det och dessutom att höra andras reflektioner och erfarenheter. Har anmält intresse för en fortsättningskurs till hösten och då går man in mer på djupet i varje princip. 

Två veckor nu utan godis och socker och lite kolhydrater. Känns så bra. Inget sug heller. Lite kolhydrater blir det ju som idag när jag åt vegetariskt med lite rödbetor och andra grönsaker, men för mig är det viktigast att undvika mjöl och socker. 

Var och tränade i torsdags, kom på mig själv med fundera att det faktiskt funkar om jag går direkt efter jobbet. Jag tycker verkligen inte om gymmet jag går till nu. Jag körde kondition på gångbandet och lite rodd och så kommer ett par killar/män och ställer sig bredvid mig och det bara stinker svett eftersom i den delen är det så dålig ventilation.  Det här är ju dessutom ett nytt gym som startade i september. Yek! Saknar mitt gamla gym men jag kan ju inte åka till Åkersberga för att träna. 

Nu sova, en ny dag med målande i morgon!

Godnatt världen :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....