Fortsätt till huvudinnehåll

Veckan som gått

Veckan som gått var en väldigt intensiv vecka jobbmässigt. Hade som sagt hand om driften och jobben skötte sig rätt bra. Ett par mindre incidenter men inget som påverkade användarna och det är ju viktigast. 

Det var en rolig och lärorik vecka dessutom, fick mycket gjort och dessutom beröm för det jag gjort. Känns bra.

Träffade SF en kväll och vi åt på en indisk restaurang innan vi gick på Ekens stickcafe. Jag åt Palak Paneer, min nya favorit när det gäller indisk mat. Mmmm.

Beställde nya bilder av den jag skrev om tidigare där gräset var gult istf grönt hos Crimson. Nu är färgerna nästan rätt och en helt annan skärpa än de jag gjorde här i UV. Borde egentligen gå dit och visa och säga att jag vill ha pengarna tillbaka men orkar nog inte. Bilderna hos Crimson kostar dessutom bara en 1/3 av de jag gjorde här i UV. Så att man får vad man betalar för stämmer INTE i det här fallet. 

En annan bra sak är ju att jag kan använda bilderna för att kalibrera min skärm och Lightroom, nu vet jag ju att grönt kan bli lite för gult. Ska nog börja skriva ut flera bilder framöver. Kanske min fotovägg kan bli av nu. Jag har ju ett antal ramar liggande som jag köpte och målade svarta för några år sen..... 

Har varit duktig och inte ätit en enda godisbit på jobbet den här veckan. Det är fortfarande kvar av godiset som konsulterna ställde ut veckan före påsk. Passerar det massor med gånger varje dag. Det finns ju ännu en aspekt på att inte äta det när man betänker hur det ser ut på våra toaletter på eftermiddagarna. Rent ut sagt jätteäckligt så ibland går jag till ett annat plan när jag behöver. Fattar inte hur det kan vara så, vi är ju vuxna och civiliserade människor tycker man. Men i varje fall med tanke på det så kanske man inte ska äta lösgodis när man inte vet vilka som varit i godisskålarna.

Slutade med min choklad- och godisdiet på långfredagen och det känns bra. Kör hyfsat strikt LCHF igen nu och det känns bra. Det har inte blivit nåt promenerande på kvällarna den här veckan när Bernt varit sjuk och jag för trött och inte lyckats motivera mig till att gå ut själv. Jag har ju DEN STORA UTMANINGEN att tänka på och då behövs en massa promenerande etc för att klara den.

Helgen har varit lugn så här långt. Fick jätteont i magen igårmorse så jag sov hela förmiddagen. Sen var jag inte hungrig men åt i alla fall lite framåt kvällen. Idag mår vi bättre. 

Lite kreativt skapande har det blivit den här veckan. Mest stickning då som är avkopplande. Jobbar på att göra slut på mina sockgarner och det går framåt. Köpte mycket mera garn än jag gjorde av med förra året och har flera WIP/UFO som jag behöver slutföra så det ser bra ut i min stash-o-meter. 

3 bra saker
- att jag är på spåret med kosten igen
- beröm på jobbet
- att jag har det så bra i mitt liv


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....