Fortsätt till huvudinnehåll

Ut ur koman.....


Nu har första veckan efter semestern gått. Jag kan ju inte säga att jag har jobbat speciellt hårt. Uppdaterat cv, kört lite kurser, kontaktat folk för ev uppdrag. Det kändes rätt snopet första dan efter semestern, uppdraget jag skulle börja i är lagt på is. Ännu mera för projektledaren som kom tillbaka samma dag och fick veta att han inte hade nåt projekt längre. Fast det ordnar sig, augusti är det lugnt, det är ju fortfarande många som har semester.

Men nu är det dags att ta sig i kragen, så idag har jag dammat av träningsväskan (bokstavligt - den var väldigt dammig efter att ha stått i tvättstugan) och beställt ett kort till SATS, så nästa vecka kör jag igång. Tränade där för ett par år sen och det kändes bra. Jobbet subventionerar en del av träningskort men sen att det kostar lite är ju bara bra, ju fler gånger jag tränar desto billigare blir det per gång, och den motivationen behöver jag.

För övrigt har det regnat rätt mycket den här veckan, grått och trist men ändå varmt, idag är det över 20 grader och regn i luften. Verkar ju inte så lovande för Stockholmarnas firande av 080808 - hur man nu kan hitta på att fira nåt sånt.... men jag är ju ingen riktig 08 så jag hoppar nog över det.

Har hunnit kolla lite på film också, sett de 5 första filmerna om Irene Huss, de som bygger på Helene Turstens böcker, helt ok filmer. Så de kan jag rekommendera om man gillar svenska deckare.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....