Fortsätt till huvudinnehåll

En helt fantastisk dag.....

Framme i Göteborg 11.57 började jag med att äta lunch, det blev sushi på en restaurang på Centralstationen. Sedan strosade jag genom Nordstan, vidare mot mot avenyn osv. Ingen större brådska eftersom biljetterna var billigare efter 14.00 och det var väl först då som allmänheten hade tillträde.

Träffade M vid entrén, jättekul eftersom vi bara chattat tidigare. Han var där med sin dotter. Så vi gjorde sällskap på mässan. Här kommer lite bilder och intryck från mässan.....

Vi började med att leta igen Ramona Franssons monter. M har hjälpt henne med att lägga upp hennes böcker på Pirate Bay för fri nedladdning och som tack lånade hon ut huset till M och hans familj. Mycket trevliga människor både hon och hennes man Tommy, till höger. Har inte läst nåt av henne ännu, men har tre av hennes böcker som väntar på mig.

Sedan gick vi runt och kollade ett tag, til klockan 3 då Unni Drougge (på bilden) skulle vara med i en paneldebatt. Vi frågade var hon skulle dela ut sina smycken/usb-minnen som hon skrivit på sin blogg att hon skulle göra klockan 16. Vi erbjöd oss att hjälpa till och det fick vi gärna göra. Så klockan fyra var vi på plats, och delade ut smycken utanför entrén.

Så här ser det ut, ett usb-minne som smycke, passar mig alldeles utmärkt, lagom nördigt. Vet precis vem jag ska visa det för på måndag.... Dessutom ligger alla Unnis böcker på det som e-böcker. Jättekul idé. Snyggt dessutom.

Lite överblick över mässan. Hur mycket folk som helst och det är bara att konstatera att 1 dag är för lite. Nästa år blir det två dagar och så ska vi försöka få några fler "bokisar" att komma dit så vi kan träffas AFK.

Camilla Läckberg berättade om sin senaste bok Fyrvaktaren. Lyssnar på den just nu och måste säga att jag är inte så imponerad av hennes böcker, inte den här heller..... tyvärr.

Peter Pluntky, känd från Antikrundan pratade i en Gävles monter om kulturell allemansrätt.

Såg att en av mina favoritförfattare har kommit med en ny bok, kan verkligen rekommendera de tre tidigare. Hoppas att den kommer som ljudbok snart.....

Roslund och Hellström blev intervjuade om sin senaste bok Tre sekunder.

Inte bara böcker på mässan, ett isblock från Torne älv. Häftigt, rent och klart vatten i Norrland som synes.
Den här mannen såg jag inne på mässan också, känner ni igen honom?

Sen kunde jag ju bara inte låta bli, jag har köpt en läsplatta för e-böcker. Har varit jättesugen på att köpa en sån rätt länge sen förra hösten när jag började komma i kontakt med e-böcker. Men det har varit svårt att köpa nån här i Sverige och dessutom rätt dyrt att beställa.

På mässan presenterade man Nuut läsplatta här i Sverige och då slog jag till. Ett bättre pris på mässan dessutom. Den klarar en massa format, bl.a pdf, txt, ePUB, jpg, bmp mm... så det blir spännande. Den är dessutom laddad med tre av Ramonas böcker som jag skrev om förut. Ryms en massa böcker på den och sen kan man sätta i ett minneskort också om det interna minnet inte räcker.

Köpte inga fysiska böcker alls på mässan, för tungt att bära, och dessutom blir det ju mest ljudböcker för mig

Efter mässan gick jag till Bs brorsdotter N och hennes familj, de har nyss fått en liten dotter som jag fick hålla i. Lillasyster som bor i Bergamo var också där så jag fick träffa henne också. Jättekul att träffa dom.

Sen var det hemresa, drygt tre timmar hem, trött och ont i fötterna, 14600 blev dagens steg. Kom till centralen vid tolv och tog tunnelbanan till Mörby där B hämtade mig. En lång dag men jättekul.

Kommentarer

  1. Jag är avundsjuk, tur att den gröna färgen inte syns ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....