Fortsätt till huvudinnehåll

Svårt att välja


Funderar på att vara med på fototävlingen på jobbet om bästa bilden 2014 så jag försöker välja ut lite bilder som jag skulle kunna tänka mig att lämna in. Max 5 bidrag.

Usch så svårt att välja och så blir jag så tveksam om jag öht ska vara med. Har aldrig gjort det förut så det kanske vore dags att testa. Men vilka bilder ska jag välja? Vojne vojne.

Har ju fått tillbaka lusten att fota igen fast på ett lite annat sätt än tidigare.....

Bilden ovan är sen i somras på en av mina favoritblommor. 


Kommentarer

  1. Klart du ska vara med!! Det är egenutvecklade. Du har säkertbåde tekniskt bra bilder och känslobilder. Bra att få pröva att ställa ut. Sesååå på't bara! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo jag ska nog vara med. Det är ju inte säkert att de kommer med alls och ställs ut. Det får vi se. De har satt upp förra årets bidrag som inspiration så jag kollade lite på dem. Vad som är en bra bild är ju väldigt subjektivt :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....