Fortsätt till huvudinnehåll

Cold cold heart.....

nä så illa är det inte.... men bladet ser ut som ett kallt hjärta. Mitt hjärta är varmt och jag njuter av alla ljus i advent. Vi behöver verkligen ljuset.
Undrar om nån egentligen läser, dålig på att uppdatera och inte speciellt intressant..... jaja min egen ego-tripp....

Sen sist så har jag...

varit i Hammarstrand och "vam'at", varit hos mamma och hjälpt henne efter knäledsoperationen som har gått väldigt bra. Hon har haft ont, såklart men det får man väl räkna med. Nu har lillebror gjort en knäoperation också, fått ett nytt korsband eftersom han slet av det när han körde cross.... så är det när stora pojkar ska leka. Han och familjen var ner till storstan i helgen så brorsonen bodde hos oss lördag till söndag när föräldrarna förlustade sig.

Bilden är från Hammarstrand över Indalsälven en tidig morgon.

Snöat har det gjort i Å-berga också, kom ca 2 dm på en gång den 22:a november, den låg kvar några dar, fint var det den morgonen....

Huset i vinterskrud, man får ju passa på och ta kort medans snön ligger kvar här nere....
Nu regnar det mest och är grått.... sååå trist. Tur att man inte ska vara här i jul.

En bild från Östersunder som B har tagit. Så fint.

Tönnebro, på vägen hem... fint ljus där också.

Nu är det nedräkning, 5 arbetsdagar kvar i år :) Projektet / kunden har verligen förstått det här och stänger ner 22/12 - 6/1. Så det blir en långledig jul. Ser fram emot tapas och vin ;)

Dags att putsa lucia-kronan om det inte redan är gjort, sjunga upp sig för imorgon är det dags igen.....
Önskar alla en bra helg.

Kommentarer

  1. haha...ja vi är ju två trogna läsare då :) men som sagt...dåligt uppdaterat :) men underbara bilder!

    Tapas och vin..tror jag tar och hänger med...här är kallt idag...Ha en fin kväll! kramar från brrr Svall...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....