Fortsätt till huvudinnehåll

Äntligen fredag

Fem såna här fina rosor fick jag av min man på min födelsedag. De blommar fortfarande lika vackert. Nästan samma färg som de i brudbuketten.
Så många hörde av sig och gratulerade, jättekul, det är ju inget speciellt att fylla 52... som en kortlek eller nåt :) Men det är fantastiskt att bli ihågkommen, Facebook hjälper väl till och Orkut där jag blev gratulerad av flera av mina indiska kollegor.
Känner mig inte så mycket äldre mentalt, livet är vad man gör det till och jag tänker fortsätta att njuta av tillvaron. Tidelitam...

Så här fin var himlen när jag kom ut från kundens kontor i Kista igår eftermiddag. Sitter där ett par dar i veckan nu, trevligt. Trivs bra i mitt nya projekt. Har en ny roll också och sånt är alltid lärorikt och utmanande. Behöver det för att inte stagnera och bli uttråkad.

Idag har varit lite mindre kul, jobbade hemifrån idag, började klockan åtta med ett telefonmöte, Jobbade på för att få undan det jag hade på min lista för idag. Vid tiotiden började det flimra för ögonen så jag kunde inte läsa på skärmen, så jag gick och la mig en stund. Somnade till och vaknade med världens huvudvärk. Försökte äta, B hade gjort en jättegod soppa, men det funkade inte. Har alrig haft nåt liknande, verkar som nåt migränliknande med illamående osv. Jag är ju dessutom så pjåskig för smärta så jag tycker sååå synd om mig själv ;)
Sov till framemot sextiden och nu mår jag mycket bättre. Kanske är förkylning på gång, B är jätteförkyld och har varit hemma idag. Men han har två dar på sig att bli bra, söndag bär det av till Barceloooona...

Ha en skön helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....