Fortsätt till huvudinnehåll

Årets första promenad..

God fortsättning på det nya året och decenniet. Efter en lång sovmorgon och sen frukost/lunch så åkte vi ut till Runö för att se om det gick att gå ut till udden.

Jag mår så bra när jag går där, och idag har jag känt mig så lycklig och tillfreds med allt. Såna dagar ska man njuta av och sedan spara i minnet för att kunna ta fram andra dar.

Näsudden som den egentligen heter, blev naturreservat förra sommaren och det är bra, det finns många som gärna skulle se att det bebyggdes även där, alla vill ju bo vid havet... även jag men jag skulle nog inte ha råd att köpa nåt hus där.

Flera som var ute där så det var upptrampade vägar, populärt ställe för hundägare dessutom, mötte tio hundar bara på första sträckan, fast då står ju en kollega till B för hälften av dom.

Klockan var ungefär halv två när vi kom till skolan och solen stod lågt redan då. Ca 7 grader kallt och så fint med snö. Helt ok när det minusgrader, får gärna fortsätta vara det.

Torkat gräs i snön, fint tycker jag.

Med varsin kamera i näven tog vi en massa bilder, kollar man på bilden ovan ser man min hand i objektivet, när jag fotar B.

Fina träd vid Palme stenar, eken till höger och alla slånbärssnår i bakgrunden.

Utsikt mot havet från stigen på baksidan av udden mot Svinninge.

Tomt i Svinninge marina, alla båtplatser ligger tomma.

Efter promenaden gick vi hem till Bs kollega och man som bor ute på Runö och fikade, kul att träffas, länge sen sist. I alla fall jag, B träffar ju sin kollega på jobbet.

Nu har vi ätit en god middag och nu blir det tv-kväll, På Spåret, Olycksfågeln och Oceans Twelve tror jag det blir.

Imorgon bär det av norrut till kalla Jämtland, fast det är väl nästan tö där nu när temperaturen har klivit över -20.....

Ha det gott.

Kommentarer

  1. Lika fint som på sommaren, och härligt att ni får njuta av den fina udden! Är underbart att läsa att du har det bra, och ta det lungt uppöver eftersom det snöat ordentligt och är halt. Kram på er//D
    ps..god fortsättning! ds

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder du (ni) tar. Snö och solsken är härligt. Värre när det börjar töa och blaska. Men i gengäld vet man att den härliga våren är på väg då.

    "Carpe diem"

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....