fredag 31 december 2010

Årets sista dag...

Kände mig lycklig imorse när jag vaknade. Skönt att sova i sin egen säng och vakna i fina hemmet.
Åkte en sväng ner på byn för att handla lite mjöl och annat vi inte handlade igår. Så här fint är det om man står utanför vår port. Soligt och fint och ca 6-7 grader kallt. Perfekt vinterdag och ca 20 grader kallare än i Barca :)



Degen till ciabattan håller på och rymmer och ändå ska den jäsa minst en halvtimme till säger Bernt.



Potatisen till Coeur de filet Provencale står i ugnen, oxfilén är stekt. Nu är det bara efterrätten kvar.

Kommer ihåg första gången jag åt Coeur de filet, det var nångång i juli 1978 på en restaurang som hette Paris i Kalmar. Vi var helt övertygade om att vi skulle flytta till Kalmar då, men så blev det inte.
Bernt och jag hade en vecka ledigt från Gästgiveriet vi drev då och det blev en tur till Öland och Småland i vår lilla Opel Manta och med vår cockerspaniel Bennie. 


- Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

  1. Vilket bröd!! Å spännande mat har aldrig ätit Coeur de filet, men får kanske prova ;)

    Ha en riktigt fin kväll och en önskan om ett underbart och fint 2011!
    Kramar till er

    SvaraRadera
  2. Tack Diane, Önskar detsamma till er!

    Tycker absolut du ska prova det, perfekt bjudmat dessutom för att man gör klart i förväg :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Såg smarrigt ut med middagen :)
    Brödet låter inte heller fel. Gud så duktiga ni är!!

    God fortsättning Elisabeth.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Cecilia.
    Mmm både middagen och brödet blev jättegott.
    God fortsättning till dig också.
    Kram

    SvaraRadera