Fortsätt till huvudinnehåll

Rosor, tulpaner och macro

 Idag var det ingen sol när jag kom till jobbet, en fin snöig blå morgon istället med ett par minusgrader.
Började dagen med telefonmöte med kunden och lite prat om uppdraget innan blomkollegan fortsatte till sitt nya uppdrag.

Fick sällskap av geek-kollegan resten av dagen, lunch och trevligt sällskap även om hon säkert tyckte att jag pratade för mycket idag ;)

Är helt fascinerad av alla gratulationer idag, som om jag skulle fylla jämnt, det gör jag ju iof. SMS, telefonsamtal, mail, blommor med bud och så facebook. Längst bort från en kille i Mauritius som jag jobbade med i Köpenhamn. 

 Bjuder på ett självporträtt idag, nä inte hästen....  Jag syns i spegeln i hästens mage ed kameran i högsta hugg.

 Fantastiska fina rosor fick jag av Bernt när jag kom hem. Förutom min födelsedag så är det 33 år sen vi förlovade oss.... jag måste ha varit väääääldigt ung då.....

 Blommor från svärmor i Östersund via bud, tack, så fina tulpaner.

Sen blev det en tur in till city, till Sony Center för att inhandla ett macro-objektiv, typ födelsedagspresent. Insåg igår att det borde nog vara bättre med ett makro och då köper Bernt ett sånt till mig. 

Diskuterade kameror och objektiv med geek-kollegan idag och såg då att Sony har kommit med flera nya makron. Förut har det bara funnits ett 50mm som är svindyrt. Det här är 30mm och mera prisvärt. Ska bli sååå kul att testa och sen alla blommor jag kan fota när det blir vår. Me like.

Jag fick bestämma mat idag, det blev pizza, har inte ätit det på evigheter och så kom vi så sent hem så ingen av oss orkade laga nån mat. Lite gott rött vin till det.

Kommentarer

  1. Tack Sus, ja det blev en jättebra dag. Perfekt lågmält firande, bara vara och njuta av att det finns så många härliga människor som grattar osv.

    Vi åker den 23:e tidigt på morgonen till Barcelona. Ska bli jättekul. Sonen och dottern åker till Östersund.

    Ha det gott och hälsa Henry och Nils.
    Bernt hälsar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och tänk, du har väl en fantastisk man :)
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Tack Di! Jag tänker inte säga emot dig. Han är "one of a kind".

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....