Fortsätt till huvudinnehåll

Ännu en dag i Katsadia

Vi segade på i förmiddags och insåg att vi inte skulle hinna med bussen till Katsadia så vi bestämde oss för att gå dit. Det har jag i princip vägrat Sen vi gjorde det första året vi var här och jag höll på att dö typ.

Idag gick vi både dit och hem, det är rätt backigt och man ska över ett litet berg. Det var ju inte jobbigt alls, bättre kondis och några tappade kilon gör susen :) Ca 6 km fram och tillbaka och 8500 steg plus lite simmande en ok dag.

När man kommer till högsta punkten så är det väl värt besväret med vyn man får. Långt därborta ser man Leros närmaste ön.

En vy till.

Katsadia, "vår" strand. Fast många andra gillar den också.

Snorklade idag också och det är bara såå kul. Jaja jag vet jag är tjatig :) känns bara så bra och att jag känner mig tryggare i vattnet än jag trodde jag skulle göra.

Intressant upptäck idag!
Om man som jag har snorkeln på höger sida och vrider huvudet åt vänster så tar den in vatten och jag får en kallsup :) Funkade det också, tömde ut vattnet och fortsatte snorkla.

Sen blir det lunch på Dilailah, vitt vin för mig och öl gör Bernt. Gratinerad feta och aubergineballs idag igen.

Vår hyresvärdinna Anna kom in med ett par bitar nybakad kaka till oss i eftermiddags. Sen grälade hon lite på mig för att jag bränt mig i pannan, igen. Jag blir faktiskt lite trött på mig själv i det fallet. När ska jag lära mig?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....