Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens äventyr....

Vaknade till en regnig dag, tio grader kallare än igår. Efter lite funderande så beslöt vi att åka till Täby och fika eller bara göra nåt.

Det blev Media Markt istället, vi har ju pratat ett tag om att köpa en ny / en till systemkamera och såklart så kollade vi på kameror, har ju varit inne på att köpa en Sony a450 eller A500. Idag hade de extrapris på A500 så vi frågade om dom inte hade nåt paket, och det hade dom. Rätt dyrt, det var billigare med A550 isåfall. Så då kollar tjejen på nätet och ger oss ca 2000 rabatt på a500 eftersom det var så högt pris. sånt är schysst tycker jag. Fick ett teleobjektiv med i paketet. Kul, det skulle vi behövt igår för att fota rådjuren. Men det kommer väl fler tillfällen.

Batteriet laddas ännu så jag har inte kunnat starta kameran. I fotokursen jag går så ska vi ju lära oss hur kameran fungerar så nu ska jag ta itu med det. Ligger lite efter i planeringen kom av mig med flytt och Köpenhamn men får väl ta igen det, har ju tid på mig, behöver inte vara klar nu i vår.

Efter MM var vi lite hungriga, så vi åkte till IKEA för att äta eller fika, finns ju inte så mycket annat att välja på i Barkarby om man inte vill ha hamburgare och det kände vi inte för.

När vi kom fram till IKEA vräkte det ner, regnet stod bokstavligt talat som spön i backen, men vi rusade in i alla fall.
Vi gick in vid utgångskassorna och när vi kom till slutet av lagret så var det en väldig folksamling och då såg vi varför. Det var en sjö inne i butiken.

Orsaken ser man här om man tittar uppe i vänstra hörnet, nåt som inte höll tätt.....
Nåja vi tog en annan väg och gick upp till restaurangen, populärt ställe idag. När vi stått i kö en stund och började närma oss disken där man beställer mat så kom det ett meddelande i högtalarna att alla skulle lämna varuhuset pga av tekniska problem. Så vi följde strömmen och tog nödutgången ut. Funderade på om det var pga regnet att man var rädd för att taket skulle rasa in eller nåt annat fel.

Hungriga var vi fortfarande så vi gick över till Bauhaus och åt dansk pölse hos pölsemannen. Funkade det också fast jag gick miste om min efterrätt, cheesecake med jordgubbar som jag bespetsat mig på ;)

Hittade en Ior-lampa på Bauhaus, nån måste ha stulit Iors hus och gjort en lampa av den. Alla som kan sin Nalle Puh vet ju att Nalle och Nasse flyttade på en som dom tyckte var en hög med pinnar. Ior blev ju ledsen förstås för att dom flyttat hans hus....

Och, nej, jag har inte och tänker inte köpa den.

- Skickat från min iPhone

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....