Fortsätt till huvudinnehåll

Telia, Toyota och lite annat..

Telia är jag ju lite besviken på idag. Läser man på Telias hemsida för Danmark så har de huvudkontor i Sverige och man tycker ju att det borde finnas nån form av samarbete länderna emellan. Men icke. Jag ringde Telia i Sverige där jag har mitt mobilabonnemang och frågade om det fanns nån möjlighet att teckna ett abonnemang för att kunna surfa i Danmark. Prata med Telia i Danmark sa dom. Det har jag gjort idag, nej säger dom det finns inte, men om jag vore skriven här kan dom ge mig ett bra erbjudande....

Åsså Toyota Prius då, så heter den väl den som "alla" taxi 020 kör. De jag har åkt med de senaste 4-5 gångerna till och från flyget, har en feature, sitter man i baksätet så låser sig säkerhetsbältet så man inte kan röra sig. Ska det vara så??

Efter besöket hos Telia gick jag in påIllium, stort varuhus med allt möjligt...

lite skumma lampor bl. a

Sen förbi Nyhavn på vägen "hem", där finns det "Take away" öl.

Sightseeingpaddorna verkar populära. Rätt mycket folk ute idag, rätt varmt och skönt.

Hit tänker jag inte gå, men skylten är rätt snygg tycker jag.

När jag ändå gnäller kan jag ju gnälla lite till. Tänkte låna en cykel på hotellet, men det kostar 120 DKK per dag. Väldigt dyrt tycker jag, speciellt om jag bara ska cykla till och från jobbet. Får nog bli en dag när jag ska cykla mer isåfall. Annars är det ju rätt bra att gå också, har blivit närmare 10000 steg idag också.

Kommentarer

  1. coola lampor :) trist att det inte kan gå att få något bra erbjudande om surf då! Fina bilder :) blir sugen på köpenhamn, är ju ett antal år sen jag var där..var 89? 90 kanske, oj 20år!? var tog den tiden vägen?? nå...måste nog ta en tripp dit snart :). Förresten har inte brevet dykt upp, du hade postat eller? kram D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....