Fortsätt till huvudinnehåll

Återblick 2011


En liten tillbakablick på året och om man tittar tillbaka på vad jag skrev förra nyårsafton, hur blev det då kan man ju undra.....

Det här sa jag att jag skulle göra under 2011....

  • Komma igång "på riktigt" med mitt företag, alternativt lägga ner det.
    Tja man kan väl konstatera att verkligheten sprang ifrån mig, dels hade jag inte motivationen och sedan kan man ju köpa USB-minnen väldigt billigt numer. Företaget är inte nedlagt men vilande, man vet ju aldrig kanske dyker upp nya spännande idéer.
  • Träna regelbundet
    Både ja och nej, har varit på gymmet typ 40 gånger så det är ju rätt ok men det finns förbättringspotential där.
  • Göra klart kurserna i iPhone-programmering och Visuell kommunikation
    Nope, så blev det inte, tyvärr, beror nog mest på motivationsbrist. 
  • Lära mig mer om foto, Lightroom, RAW, kameran osv
    Ja definitivt och mer finns att lära. Speciellt om RAW. När det gäller kameran så har jag börjat fota i manuellt läge så det är ett framsteg.
  • Börja ett nytt uppdrag i februari som jag ser framemot, tror det blir kul och spännande
    Japp, det blev det, tyvärr tog det slut i oktober, nu väntar jag på ett nytt liknande uppdrag som datastage-utvecklare. 
  • Resa nånstans... kanske ;)
    En fantastisk resa till Italien med tåg, en vecka städer och en vecka sol och bad. Åker gärna tillbaka till framför allt Rom och Bergamo såklart. En kryssning till Helsingfors. Ett par turer till Göteborg för bilköp, en resa till Norrköping och Kolmården, till Eskilstuna till bästgrannarna..... 
  • Må bra och vara lycklig ofta :)
    Ja det tycker jag, speciellt sen jag började med LCHF har jag mått väldigt bra fysiskt. Lycklig är jag väldigt ofta också. Har mycket att vara tacksam för i mitt liv.
  • Göra saker jag tycker om och mår bra av
    Japp det gör jag men det kan bli mer ac det.
  • Vara kreativ, måla, sy osv
    Har målat en del och stickat men inte sytt så mycket så det finns mera att göra där.
  • Ta många bilder, långa promenader hitta nya vyer att fota
    Har blivit en hel del fotande och jag lär mig mer hela tiden, har dessutom fått en fin inspirationsbok av dottern. Fotandet vill jag ägna mer tid åt. Lära mig mer om att komponera bilder.


Några highlights från 2011

  • Min fantastiska familj som gör livet värt att leva, jätteroligt att sonen och svärdottern gjort klart sina utbildningar och fått jobb. Dottern är också snart klar med sin utbildning. De är så duktiga.
  • Det känns som om det här året handlat mycket om möten med människor, jag har lärt känna så många nya trevliga människor på olika sätt och fördjupat vänskapen med andra. Jag lär mig mycket av att umgås med andra.
  • Italienresan, en helt fantastisk resa vi gjorde, allt var bara bäst.
  • Att jag får bo så här fint med närheten till udden och utsikt över havet.
  • Allt fotande och att jag faktiskt tycker att jag utvecklas.
  • LCHF, att ändra livsstil och kosthållning är nog det bästa jag gjort under 2011. Har hållit på i drygt 5 månader och mår så bra. Tappade kilon och centrimetrar har gjort stor skillnad. Har skippat allt socker och strävar efter att äta så "ren" mat som möjligt, dvs utan tillsatser.
  • Att jag slutat äta allt som innehåller socker. Trodde jag inte var möjligt, men det går så lätt när jag äter som jag gör för sötsuget finns inte. 
  • Våra bilbyten, två fina bilar och att jag har lyxen att åka omkring i min önskebil, en MINI Cooper D, MINImalism ;) och dessutom är den en miljöbil.
  • Att jag komma tillbaka till programmeringsjobb igen, det är så roligt och stimulerande att få klura på lösningar. Nu hoppas jag bara att det blir klart med ett nytt sånt uppdrag snart.
  • Min nya iPhone 4S, största skillnaden är att den är mycket snabbare och har mycket bättre kamera så jag tar ofta bilder med den istf för med Precious.
  • Min personliga utveckling har tagit ett stort steg framåt, kanske inget som syns utåt men det känns och är så häftigt vad jag lär mig.
  • finns säkert mera men kommer inte på fler just nu...

2012 ska jag.....

  • Fortsätta med LCHF, nåt alternativ finns inte. 
  • Träna mer, kondition så att jag orkar gå mycket på vår resa till Cinque Terre i april och orkar med att gå Inka-leden senare i år eller nästa år. Styrka så jag blir stark som en björn, eller i alla fall starkare ;)
  • Resa, Italien i april, sen får vi se vad det blir... Grekland kanske?
  • Fortsätta utvecklas som person.
  • Lära mig bugga tillsammans med Bernt, gå en buggkurs 
  • Vara kreativ, göra saker, måla, sticka, fota, dvs skapande i olika former
  • Vara lycklig ofta.
  • Kanske hitta på nya saker som jag inte vet om ännu.... ;)

Gott Nytt År!
2012 kommer att bli fantastiskt!


Kommentarer

  1. Ditt år kommer att bli fantastiskt och du har ju varit otroligt duktig under 2011! Varmaste kramar Di

    SvaraRadera
  2. Tack Di. Jag vet att du haft ett tufft år, så jag hoppas verkligen 2012 blir ett bättre år för dig. Varma kramar till dig också.

    SvaraRadera
  3. Se vem som är inne nu...du har varit jätteduktigt, 40 ggr är bra och det är inte lätt att ändra på kosten helt...fortsätt med att träna så kommer det nog att gå fort att komma i form nu när du du är så på gång med kosten och allt! Det blir ett jättebra år, och det kommer bli jättekul att ta sig iväg till peru!

    SvaraRadera
  4. Nämen.....
    Tack, kul att du hittade hit :) Ja det känns som om jag är på gång så det kan bara bli bättre och det är bra att ha ett mål med träningen.
    Du peppar mig ju att träna dessutom.
    Puss puss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....