Fortsätt till huvudinnehåll

utPUMPad

Repris på förra tisdagen, 45 minuter PUMP och 20 minuter på gångbandet.

Lite andra övningar idag och det kommer att bränna ännu mer i mina triceps (jo jag har såna) än det gör nu. Många bra övningar för axlarna också. Kul pass hoppas jag har möjlighet att gå fler gånger. Funkar ju bra nu när jag kan jobba hemifrån.

20 minuter på gångbandet ökade lutningen tills jag var uppe på 6% och jag orkar!!! Helt otroligt, känns som om jag har hur mycket energi som helst. En ny fantastisk upplevelse, för ett halvår sen hade jag inte orkat alls.

Pratade med en av ägarna på gymmet, frågade lite om proteinpulver och så, vet inte om jag behöver egentligen men vill isåfall ha nåt utan sötningsmedel. Han sa också om jag hade brist på motivation så skulle jag bara säga till så skulle han motivera mig..... haha.


Kommentarer

  1. Hejja hejja!! Vad duktig du är!! Bodypump är ju verkligen så skoj plus att det verkligen känns att man gör nåt!
    Jag ska ta mig ett pass i gymsalen i morgon bitti innan jobbet :D
    Önskar jag kunde gå på Pump, men jag har inte möjligheten eftersom det i så fall skulle bli på annat gym än på sjukhuset och det känner jag att jag inte hinner. Men sen, när Petter är större kanske jag kan återuppta det :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack. Pump känns bra, kommer att ha en träningsvärk från hell imorgon :)
    Finns många pass på mitt gym men allt är så bokat, skulle vilja prova zumba men det är ju fullt så snart de släpper passen.

    Heja dig också. Du är så duktig!!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....