Fortsätt till huvudinnehåll

Så bra

Känns verkligen som om jag kommer att trivas med mitt nya uppdrag, alla är trevliga och jag känner mig väl mottagen.

Flyttade ett steg idag så jag sitter i samma fyrklöver som mina utvecklarkollegor, så jag kan terra dem med frågor ;) jag har faktiskt börjat med att fixa lite saker som finns på en åtgärdslista. Ett bra sätt att lära sig när man får lista ut hur det hänger ihop och fungerar. Jag tar bara in informationen eftersom och väntar på att det ska säga aha när bitarna ramlar på plats. Eller om det säger klonk???

Sjukt nöjd (hmm håller det på att bli ett favorituttryck?) med en sak idag, chattade med en kille jag jobbat med förut och han var inte helt nöjd med projektet han jobbar i idag. Nämnde det för projektledaren att han kanske var intresserad och han nappade direkt. Jättekul om det blir så att han kommer till mitt projekt. Hoppas det, han är jätteduktig.

I lillebilen som jag kör finns det mycket säkerhetstänkande, när man kommer över tio km så låser den dörrarna, man kan inte öppna fönstren när man kör snabbare än ??, kan inte öppna bagaget eller tankluckan om man inte har stängt av motorn och tagit ur nyckeln. Jättebra, men lite störigt ibland, speciellt eftersom jag alltid lägger väskan i bagaget och när man då kommer fram till bommarna på jobbet,  som var stängda eftersom jag var sen, så måste man stänga av motorn ta ur nyckeln för att kunna öppna bagaget och hämta passerkortet så man kommer ut från jobbet..... jaja. Fast varje gång jag sätter mig i den bilen känner jag mig så glad och lycklig över att jag får köra omkring i min önskebil :)

Nu ska jag fundera ut vad jag ska träna imorgonbitti och vad jag ska äta till lunch.

Ciao ciao

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....