Fortsätt till huvudinnehåll

Stickat mm

Helgen har varit kort och intensiv. Igår firade vi min svärmors födelsedag och det var kul att träffa Bernts bröder med familjer, blir ju inte så ofta.

Senaste stickalstret klart. Den rosa sjalen av bambugarm till dottern. Jag är nöjd med resultatet som blev som jag tänkt fast jag inte hade nåt mönster.

Igår var det en Non LCHF dag det blev både smörgåstårtor och chokladtårta. Min svärmor gör supergoda smörgåstårtor så det är värt att göra ett undantag. Gott var det.

Har haft träningsvärk i ryggen och magen som har varit värre än nåt jag tidigare känt i den vägen. Funderar på om det är förkylning på gång eftersom jag reagerar så. Känns mycket bättre idag så det blir nog träning imorgon om jag orkar upp nu när det är sommartid. smorde in ryggen med voltaren hjälpte inte så mycket och Bernt höll på att få en astmaattack av doften på den.

Utanför huset där min mamma bor. Ser lite roligt ut med alla rullatorer ändå har min mamma sin inomhus.

Hälsade på hos henne innan vi drog iväg söderut. Pratade lite om hur hon ska fira sin 90-årsdag när hon fyller i sommar. En aktningsvärd ålder. Undrar om jag blir lika gammal? Borde ha goda förutsättningar eftersom min mormor blev 90 och min mamma är snart där. Båda dessutom klara i huvudet.

Kommentarer

  1. Haha vilken skojig bild den längst ner :) Antar att medelåldern är hög i området ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, den där bilden var verkligen rolig :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....