Fortsätt till huvudinnehåll

Äntligen

Idag har jag hämtat My Precious som har varit borta i över en månad på reparation.ett kärt återseende. Nåt objektiv fanns inte hemma så det får jag nästa vecka. Men vi har ju flera andra objektiv som jag kan använda så det är lugnt.

Nu ska här fotas, har lite abstinens även om det blir rätt mycket fotande med iphonen och det blir rätt ok bilder faktiskt. Funderar på om jag ska vara med i en fototävling på jobbet med en bild jag tog i somras med iphonen.

Har beställt ny jobbtelefon också, äntligen, kommer inte alls sams med den SE Xperia Mini PRO jag har nu. Ett tangentbord som inte går att använda, i alla fall inte med mina naglar ;) trots det så blev det en ny SE, men det blir nog bra. Får ju tillgång till lite nya tjänster som jag väntat på i typ evigheter.

Är duktig den här veckan också och kliver upp halvsju så jag är på jobbet till morgonmötet klockan åtta. Halvsju verkar dessutom vara en perfekt tid för mina sömncykler, vaknar av mig själv och är pigg. Somnar jag om kan jag sova läääänge...

Måste nog ta steget fullt ut och övergå till Linux helt, chattade lite med linuxkollegan idag och fick lite tips. Blir en lunchdate snart hoppas jag. Borde göra det med jobbdatorn också men ska nog vänta tills det är lite lugnare och inte en massa saker som ska vara färdiga igår. Är inne i utvecklingsfasen nu och det är så roligt när jag får programmera....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....