Fortsätt till huvudinnehåll

Helgen

Tror jag lite tappat lusten att blogga, men några rader i alla fall.

Bernt har jobbat i helgen så jag har fått sysselsätta mig själv, men det är ju inte så svårt, snarare handlar det lite om vad jag vill göra. Gjorde en lista på saker och jag har ju faktiskt klarat av en del av det. Trodde det skulle bli mera men jag tror jag har en förkylning på gång. Ont i halsen i morse när jag vaknade och ont i kroppen som jag brukar få + huvudvärk.

Känns som om jag klarat mig ovanligt länge från förkylningar och huvudvärk men det är bara att lyssna på kroppen.

En massa trevligheter har helgen bjudit på i alla fall....

Chattade med GK i veckan för att kolla om vi skulle träffas nåt. Hon hade inte varit på Espressohouse i Täby C, hon betar av dem ett efter ett, så det passade bra. Det finns ju dessutom två i Täby nu. Vi träffades på det nya tillsammans med ytterligare en kollega och GKs sambo dök också upp senare.

Late med grädde och Caramel wafers som är farligt goda. En låååång fika med mycket prat, så kul att träffas, det blir inte så ofta eftersom vi jobbar på olika ställen f.n.

När jag var på väg hem ringde Bernt och frågade om jag ville följa med på kulturfestivalen, som hålls för att fira att det är 60 år sen Runöskolan startade, han hade en biljett till mig också :)

Det var jättetrevligt, mat,vin och en massa trevliga människor. Vissa träffar man ju inte så ofta trots att flera av dem bor här ute.

En massa olika band spelade på scenen, sen olika trubadurer och poeter som underhöll i ett tält. Lyssnade på Panetoz, som spelar sommarplågan Dansa, Pausa som ingen kan ha missat. Så mycket energi. Sen kollade vi på Patrik Isakson, kul att se och höra fast jag inte är nåt stort fan av honom. Men det är ju kul att se artister live när man får chansen. Synd bara att det inte var fler som kommit, men det kanske blir bättre till nästa år.

Ett par kvällsbilder med häftig belysning av träden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....