onsdag 15 augusti 2012

Livet leker....

Har beställt en kalligrafikurs på distans och nya bra kalligrafipennor och det ska bli sååå kul att börja skriva igen. En hel del sitter kvar sen förut såklart men övning behövs. Händerna minns rörelserna man gör när man skriver så ju mer man övar desto bättre. Engelsk grundstil heter den stil jag ska lära mig. Varje kurs fokuserar på en stil. Testade en penna igår och den känns jättebra.

Har anmält mig till en studiecirkel också som jag tror kan ge mig den felande länken till textilprojektet jag började med för ett par år sen. Spännande att se vad det blir.

Sen händer det en massa annat roligt framöver, det är bra att ha saker att se fram emot livet blir roligare då :)

6 kommentarer:

  1. Vad kul!!! Du hittar alltid på så roliga saker.

    SvaraRadera
  2. åh, tycker du det?
    va kul :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Åhh så kul :) Jag skulle också vilja lära mig skriva sådär fint!

    Kram <3

    SvaraRadera
  4. Vad är det för roligheter framöver? Nyfiken i en strut blir så hemskt nyfiken när du hintar så där! Kram

    SvaraRadera
  5. Cecilia, det är jättekul, kolla in http://www.kalligrafi.com/ om du är intresserad, det är där jag beställt kursen. Sen är det bara att öva, öva, öva....

    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Sus, haha kan tro det. Men ibland kan man inte berätta allt på en gång ;)

    Kram

    SvaraRadera