Fortsätt till huvudinnehåll

Upp och ner

Har varit en lite uppochner vecka, har lite nya utmanande arbetsuppgifter och det är lite frustrerande att inte veta hur jag ska göra, men det är ju själva utmaningen och jag lär mig en massa. Men innan jag kommer över den tröskeln så funderar jag på om jag inte skulle jobba som parkarbetare eller nåt istället. Fast det är ju utmaningarna och att lära mig nya saker som tryggar mig.

Hade ett lönsamt telefonsamtal med Telia idag. Telia har ju nåt som heter Surf abroad vilket innebär att man betalar 49:- för 20 mb, och när man förbrukat det så stängs uppkopplingen ner för det dygnet om man inte väljer att köpa 20 mb till. Jättebra så man kan hålla koll på hur mycket man surfar för.

På min faktura från när vi var i Grekland fanns det en post med datagrafik på 1095:- förutom de 49:-/dygn. Ringde om det för nån vecka sen och de gjorde en felanmälan och nån skulle kontakta mig. Idag ringde jag igen och då tog de bort de 1095 som var fel, och det var dessutom samma fel när vi var i Italien i våras. Hoppas de rättar till det här nu.

Många pryttlar inuti vår nya förstärkare, var in till Hifi-klubben med den idag för att få en digital/audio converter installerad. Den gör om TV-ljudet från analogt till digitalt om jag förstått det rätt. Är jättenöjd med nya ljudanläggningen, nu är det roligare att lyssna på musik igen :)

Rådjuren för ju sitt bästa för att äta upp alla knoppar på rosorna utanför huset, men ibland så missar de nån knopp och då får vi njuta av rosorna också....

De här fantastiskt fina blommorna har vi på balkongen, vet inte vad de heter.

Nu börjar tomaterna mogna också, vi har två busktomater på balkongen och det blir massor med små goda tomater. Mmmmmm

Har börjat lyssna på böcker i bilen när jag åker till och från jobbet. Har haft lite detektivarbete för att hitta varför det är missljud när jag kopplar min iPhone till bilstereon, har pratat både med BMW/MINI och Apple och vet väl egentligen inte vad som är felet, men nu har jag i alla fall en kabel som funkar. Så då är jag nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....