torsdag 16 augusti 2012

Det där med stavning....

... och avstavning är inte alltid så lätt. Båda skyltarna fanns utanför vårt nya Coop idag när vi var och handlade.

Dessutom breder särskrivningen ut sig mer och mer typ "en mörk hårig sjuk sköterska" och felstavade ord. Såg på nån site att man kunde få lotter om man påpekade stavfel, skulle bli en hel del då... :) jag anser mig ju vara rätt bra på att stava fast stavningshjälpen i telefonen ställer ju till det emellanåt.

Det här har varit en rolig vecka på jobbet, har jobbat lite i en av de andra releaserna med utveckling. Har ju dessutom varit på jobbet före åtta, projektledaren har bokar in ett möte till 8.00 trots att han inte är där själv utan ringer in. Fast det är bra om jag får in den vanan.

2 kommentarer:

  1. Då är vi likisar. Jag stör mig jättemycket på alla särskrivningar och andra konstigheter, förstår inte att det kan vara så utbrett. Har man inte svenska som första språk kan jag förstå att det inte är lätt alla gånger men annars är jag väldigt förundrad över detta fenomen. Hälsningar från särskrivningspolisen
    P.S. Må så gott och hälsa B. D.S.

    SvaraRadera
  2. Det är tufft att vara särskrivningspolis :)Jag tror att särskrivningen kommer mycket från engelskan...
    Nåja jag lägger inte så mycket energi på det, konstaterar bara att det breder ut sig och att det blir rätt roligt ibland :)

    SvaraRadera