Fortsätt till huvudinnehåll

Helgen

Har varit bra. Både dottern, sonen och svärdottern har varit och hälsat på och sovit över, fast inte samtidigt. Dubbeltrubbel som sonen kallade det :)

I övrigt har det varit lugnt. Tog steget igår att ominstallera min NAS (nätverksserver) efter att ha försökt få tillbaka datat från den utan framgång. Den här gången har jag speglat diskarna så det ska inte hända igen.

Ett par mössor till har det blivit, dels sonens som jag skrev om förut och en till svärdottern i samma modell i en härlig blå färg.

Har gett mig själv en sexveckors träningsutmaning nu fram till jul. Känns som ett mål jag kan klara av att träna tre gånger i veckan under sex veckor.

Började i fredags med ett Bodypumppass som min PT höll. Gillar den typen av träning, det är mycket träning med skivstång och jag var öm i mest hela kroppen sedan. Lite skönt när det bränner i musklerna då vet jag att det haft effekt.

Igår fick jag på gångbandet en timme, kollade på "Torka inte tårar.." på svtplay på iPad'en en timme gick fort då. Matade in ålder och vikt och då sa maskinen att jag gjort av med 627 kcal på en timme. Inte illa :)

På sex veckor ska man kunna förbättra sin kondition med 20-30 %, hur jag ska mäta det vet jag inte, men det känns nog skillnad....

Mycket jobb har det varit senaste veckorna, förra veckan blev det många timmar, får se om det lugnar ner sig den här veckan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....