Fortsätt till huvudinnehåll

...jag tänker hålla på tills jag dör...


Så var det äntligen dags för den efterlängtade konserten med Bo Kaspers Orkester. Jag kurerad med nässprej och Ipren och laddad med halstabletter och näsdukar.

Konserten var två timmar njutning med en del låtar från nya skivan och ett antal gamla favoriter. De är så fantastiskt duktiga musiker och deras texter är så bra. Rubrikraden på det här inlägget kommer från titelspåret på nya skivan "du borde tycka om mig". Både Bernt och jag kände oss lite lyckliga när vi gick därifrån.

Det blev en promenad från Djurgården till Östermalmstorg, orkade inte trängas med alla på spårvagnen. Riktigt skönt att gå och titta på alla båtar längs kajen. Fantiserade lite om hur det skulle vars att bo på en båt eller köpa en båt och segla jorden runt, men då måste man lära sig segla som Bernt säger...


Lite adventstämning på gång inne i city. Ska bli så fint att ta fram stjärnor, ljusstakar osv. Jag tycker om advent det är så fint, en favorittid, kanske gör att det är min tid, jag fyller ju år då :)

Helgen har varit lugn, jag har vårdat min förkylning som verkar trivas. Blir jobb hemifrån imorgon, vill inte sitta på jobbet och snora och smitta ner mina kollegor.

Dottern hälsade på igår och hon och Bernt lagade god middag medans jag satt i soffan och tyckte synd om mig själv, förkyld och eländig, ett tufft jobb ;) En trevlig kväll med intressanta diskussioner i vanlig ordning med kloka dottern.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....