Fortsätt till huvudinnehåll

Ännu en bra dag...

Tog det lugnt imorse och jobbade hemifrån på förmiddagen, vi skulle ha möte mellan 12-18 så jag tyckte jag kunde unna mig det.

Beställde fina USB-minnen idag, så kul att min kontakt i Kina kommer ihåg mig. Nu gäller det bara att få till hemsidan så jag kan lansera den och kanske få igång lite försäljning. Så kul.

Projektledaren sa att jag var "clever" idag, det är stort för att komma från honom har jag förstått, han är inte den som strör sånt omkring sig. Känns som ett bevis på att han har förtroende för mig.

Såg en annons om ett intressant jobb idag, funderar på att söka, får väl se om Jante klubbar ner mig så att jag inte tycker det är nån idé. Men vad är det värsta som kan hända? Att jag får jobbet!!

Lunchade med några fd kollegor igår, kul att träffa dom igen. En av dem har sökt över 300 jobb och fortfarande inte fått nåt, tre av dem har börjat söka. Verkar inte så lovande på arbetsmarknaden trots att man säger att det har vänt.

Nu ska jag installera Office på min Mac... sen är det väl bara att flytta över mail-filerna från Notes så kan jag börja använda min fina Mac på jobbet. Jaja jag vet att det finns dom som tycker jag är dum som använder min privata dator i jobbet... men so what. Det är intressant att testa och jag lär mig ju en massa om det. Den som beviljade det såg det ju som en möjlighet :)

Cs

Kommentarer

  1. Det är inte alltid den väg som andra pekar på som är rätt väg ;0) utan prova nya vägar kan leda framåt eller bakåt, det ser man när man testat, och som sagt...vem har sagt att andra har rätt eller fel? Våga prova vet jag...vad är det värsta som kan hända? Jo, att bli avvisad kan vara en bit, att få jobbet är en annan, och oavsett vad som händer behöver du aldrig ångra att du provade eller testade, oavsett jobb eller dator! Go for it girl!!

    Kram och ha en bra helg!
    Di

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....