Fortsätt till huvudinnehåll

Tre bra saker

Även om jag är rätt digital (på flera sätt enligt vissa) så tycker jag om att ha en kalender man kan skriva i. Möten och annat är perfekt att ha synkat i telefonen så att jag alltid har telefonnummer, adresser, rumsnummer osv tillgängligt.

Den här köpte jag för att skriva in vad jag tränar, vilka övningar, vikter osv, och det funkar bra. Sen markera med olika färger osv.

Sen började jag med en annan sak för några veckor sen. Varje dag skriver jag upp tre bra saker som hänt under dagen. Kan vara allt möjligt, sånt som gjort mig glad, att jag är nöjd med mig själv för att jag tränat osv. Jag ser en trend där att ofta handlar det om möten med andra människor på olika sätt.

Idag fick jag äntligen till mitt jobb så det gick att köra, dvs alla linjer blev gröna i flödet. Har brottats med det i flera dar och fått en del hjälp av min belgiske kollega. Det tar tid att sätta sig in i hur nån annan tänkt och hur allt hänger ihop. Funderade nästan på om jag skulle byta yrkesinriktning och bli gatsopare eller nåt. Fast samtidigt är det ju det som triggar mig, att få lösa problem och få den smått euforiska känslan när att fungerar. Halva dan har jag ägnat åt ett annat problem som känns rätt oförklarligt. När jag frågat runt om nån kan det där på chatt osv och ingen kan, så säger tjejen på andra sidan skärmen att det är hennes specialområde :) Har inte fått det att funka ännu, men imorgon då....

Det mesta känns alldeles förträffligt nu och så en massa roligheter att se fram emot kommande veckorna, förutom jobbet och träningen då ;)

Natti, önskar alla en god natt och en fantastisk tisdag.

Kommentarer

  1. Härligt att du fortsätter att lösa problem...tror du skulle tycka att det var rätt skätstruket annars på jobbet:-) Kram och tycker du är jätteduktig med träningen!! Di

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Periocular dermatit

Jag har haft utslag runt ögonen sen i våras och har smörjt med kortisonsalva eftersom det var det som min husläkare skrev ut. Det har inte blivit bättre utan varit kliigt, rött och irriterat. Inte så kul heller även om det inte synts så väl tack vare glasögonen. Har trott det varit allergi och eksem och provat att utesluta olika livsmedel men inget har hjälpt. Gjorde ett allergitest också som inte visade nåt. Förra måndagen fick jag nog och tänkte boka en tid hos husläkaren men valde istället att utnyttja jobbets sjukvårdsförsäkring och fick en tid samma dag hos en hudläkare samma dag. Han tittade på mina utslag och sa att det är inget eksem eller allergi utan något som heter Periocular dermatit. Intressant fall dessutom eftersom jag har det mesta runt ögonen, vanligast runt munnen och då heter det Perioral dermatit. Han fotade mina utslag för att använda i utbildning. Tyvärr så vet allmänläkare sällan vad det är och skriver ut kortisonsalva vilket bara gör det värre. PD är

Gardiner

När vi beställde växthuset köpte vi till solskydd som ska reflektera värmen och ljuset. Men den kändes rätt tråkig så det fick bli spetsgardiner från IKEA istället. Vi använde vajrar som vi spände i taket och på väggen där taket börjar. Satte fast gardinerna med klämmor och hängde på vajrarna.   Så här blev det. Superbra tycker jag, är så nöjd. Både mysigt och skyddar mot solen.  Inifrån växthuset.  Utifrån ser det ut så här. Vi har redan tillbringat ganska många kvällar här med ett glas vin och bara njutit. Så härligt när något blir så bra som man tänkt sig. Plantorna verkar också trivas och växer som tusan.

Mina nya glasögon då....

Jag är nöjd :) Ser bra dessutom.....